- Home
- Externe
- HAVANA, (06.05.2015, 10:13)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Administraţia Obama a aprobat prima legătură cu feribotul între SUA şi Cuba, după câteva zeci de ani
Administraţia Obama a aprobat marţi prima legătură cu feribotul din ultimii zeci de ani între Statele Unite şi Cuba, care ar putea deschide o nouă rută de circulaţie pentru sute de mii de persoane şi bunuri de sute de milioane de dolari, anual, între Florida şi Havana, relatează AP.
457 afișări
Administraţia Obama a aprobat prima legătură cu feribotul între SUA şi Cuba, după câteva zeci de ani (Imagine: Hepta)
Baja Ferries, care operează serviciul pentru pasageri către Mexic, a anunţat că a primit o licenţă de la Departamentul american al Trezoreriei. Robert Muse, un avocat de la Baja Ferries, a declarat că el crede că şi solicitările altor comapnii au fost aprobate. Departamentul a anunţat că nu poate să confirme imediat, însă ziarul Sun-Sentinel din Florida a dezvăluit că au mai primit aprobări Havana Ferry Partners din Fort Lauderdale, United Caribbean Lines Florida din zona Orlando şi Airline Brokers Co. din Miami.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
-
Firea intră în cursa electorală: Împreună vom lupta pentru dreptul bucureştenilor la o viaţă mai bună
-
Burduja, despre candidatura la Primăria Capitalei: Să mergem înainte şi să le prezentăm bucureştenilor un model de administraţie liberală
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
Muse a declarat că Baja urmează să ceară aprobarea Cubei şi a adăugat că este optimist, având în vedere că serviciul ar putea să asigure o creştere semnificativă a nivelului comerţului şi turismului între cele două ţări.
Guvernul cubanez nu a comentat imediat vestea şi este neclar dacă doreşte sau poate să permită o nouă rută majoră pentru circulaţia bunurilor şi persoanelor între cele două state.
"Cred că este un indiciu suplimentar cu privire la seriozitatea administraţiei Obama în ceea ce priveşte normalizarea relaţiilor cu Cuba", a declarat Muse, un expert în drept american privind Cuba. "Acum trecem de la teoretic la foarte aplicat", a adăugat el.
Înainte de Revoluţia cubaneză din 1959, feriboturi asigurau zilnic legătura între Florida şi Cuba, aducând turişti americani la hotelurile şi cazinourile din Havana şi permiţându-le cubanezilor să efectueze călătorii la cumpărărturi în Statele Unite.
Aceste rute au fost oprite la Revoluţie, iar cele peste 600.000 de persoane care călătoresc între cele două ţări o fac pe linii aeriene charter foarte scumpe. Aproape 80% dintre călătorii americani în Cuba sunt americani de origine cubaneză care îşi vizitează rudele, iar mulţi dintre ei duc cantităţi uriaşe de bunuri care nu se găsesc pe insula comunistă, de la haine pentru bebeluşi şi până la televizoare cu ecran plat. Această încărcătură a devenit tot mai scumpă şi mai dificil de cărat în ultimii ani, din cauza scumpirilor aplicate de companii şi aspririi restricţiilor de către vama cubaneză.
Muse apreciază că feriboturile vor permite un serviciu pentru pasageri şi marfă ieftin şi vor furniza o potenţială cale pentru noi forme de comerţ permise de Obama, atunci când a anunţat, anul trecut, o serie de măsuri de flexibilizare a embargoului comercial impus Cubei. Printre altele, Obama a permis importarea unor bunuri produse de noul sector privat cubanez şi un export teoretic nelimitat de produse.
Feriboturile urmează totodată să asigure o nouă rută pentru turiştii americani către Cuba, care depind, de asemenea, de servicii de tip charter. Volumul călătoriilor dinspre Statele Unite a crescut după anunţul făcut de Obama pe 17 decembrie, iar noi grupuri de presiune îndeamnă Congresul să pună capăt restricţiilor de călătorie şi să permită "turismul pur", în prezent interzis prin lege.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Timpul trece, suferința rămâne. Anxietatea pe care o simțiți ar putea fi „doliu pandemic”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Primele & singurele imagini cu Mititelu Jr., după ce s-a intoxicat cu medicamente! E bine, mersi!
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe