Ancheta prăbușirii avionului Air India se concentrează pe erori umane, nu pe defecțiuni ale aeronavei Boeing 787 Dreamliner

Publicat: 12 07. 2025, 01:11

Primele concluzii sugerează că întrerupătoarele care controlează alimentarea cu combustibil a celor două motoare ale avionului au fost dezactivate imediat după decolare, ceea ce a dus la pierderea bruscă a forței de propulsie. Deși aceste comenzi sunt esențiale și ar trebui să rămână active în timpul zborului, nu este clar dacă oprirea acestora a fost intenționată sau o eroare accidentală, scrie The Wall Street Journal.

Această ipoteză este susținută de activarea turbinei de urgență RAT, un sistem ce funcționează în caz de pierdere a energiei, în momentele dinaintea impactului cu o clădire de cămin pentru studenți la medicină. Tragedia s-a soldat cu 260 de victime, inclusiv aproape toți pasagerii de la bord.

Ancheta prăbușirii avionului Air India este coordonată de Biroul Indian pentru Investigarea Accidentelor Aeriene, iar un raport preliminar este așteptat în curând. Autoritățile indiene au oferit puține detalii publicului, generând tensiuni între oficialii americani și cei indieni, în special în legătură cu accesul și analiza datelor din cutiile negre ale aeronavei.

Capitanul aeronavei, Sumeet Sabharwal, avea peste 10.000 de ore de zbor, iar copilotul Clive Kunder acumulase peste 3.400 de ore. Air India a declarat că niciuna dintre familiile piloților nu a dorit să comenteze.

Boeing, FAA și GE Aerospace cooperează cu autoritățile indiene, fără a emite până acum buletine de siguranță sau recomandări tehnice, semn că ancheta prăbușirii avionului Air India nu indică o defecțiune structurală sau de întreținere a modelului Dreamliner, care are, până acum, un istoric remarcabil de siguranță.