„Zborul MH370 a pus în lumină necesitatea ameliorării supravegherii aparatelor de zbor”, a anunţat într-un comunicat Tony Tyler, directorul IATA.
„Într-o lume în care fiecare mişcare a noastră pare a fi urmărită, este dificil de crezut că un aparat poate să dispară pur şi simplu, iar datele despre zbor şi înregistrările vocale din cabina piloţilor să fie atât de greu de recuperat”, a adăugat el.
Tyler s-a exprimat în cursul unei conferinţe IATA, la Kuala Lumpur, unde autorităţile continuă să ancheteze asupra cauzelor dispariţiei zborului MH370 al companiei Malaysia Airlines, la 8 martie.
Citeşte şi: AVIONUL DISPĂRUT: Ultima comunicare cu zborul MH370 nu dezvăluie nimic „anormal” în carlingă
Un avion Boeing 777 a dispărut de pe ecranele radarelor în timp ce se îndrepta de la Kuala Lumpur către Beijing cu 239 de persoane la bord.
Autorităţile malaysiene consideră că zborul a fost deturnat în mod deliberat de către unul dintre pasageri. Potrivit autorităţilor malaysiene, avionul a fost detectat ultima dată de un satelit în apele Oceanului Indian.
Experţi în aviaţie apreciază că misterul care planează asupra zborului MH370 ar putea duce la o transformare profundă a domeniului, în special la ameliorarea supravegherii aparatelor, chiar în cazurile dispariţiei lor de pe radarele civile şi dezactivării sistemelor de semnalizare.
Citeşte şi: AVIONUL DISPĂRUT: O navă se îndreaptă către zona în care s-ar fi prăbuşit zborul MH370 în căutarea cutiilor negre – VIDEO
Malaysia afirmă că sistemul de comunicare ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System), care permite schimbul de informaţii între aparatul de zbor şi centrul operaţional al unei companii aeriene, a fost întrerupt în momentul în care avionul a dispărut de pe ecranele radarelor.
Tony Tyler a mai amintit că guvernele trebuie să utilizeze mai eficient anumite surse de informare, precum baza date a Interpolului, care conţine paşapoartele pierdute şi furate.
Citeşte şi: Cazul avionului dispărut: Motivul pentru care doi pasageri s-au îmbarcat cu paşapoarte false în Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines
Doi pasageri ai zborului dispărut călătoreau cu paşapoarte furate, ceea ce a alimentat un timp temeri privind o acţiune teroristă. Interpolul a anunţat că cei doi pasageri iranieni erau doar simpli imigranţi ilegali.
Malaysia a fost nevoită să se confrunte cu un val de critici după ce s-a adeverit că paşapoartele pasagerilor nu au fost comparate cu baza de date a Interpolului înainte de îmbarcare. Autorităţile malaysiene au răspuns că astfel de verificări durează prea mult timp şi ar cauza întârzieri în aeroporturi.
Tyler a explicat că verificarea paşapoartelor ţine de „responsabilitatea guvernelor”.
„Este important de amintit că societăţile aeriene nu sunt gărzi de frontieră sau poliţişti”, a adăugat el.
Căutările în Oceanul Indian continuă, autorităţile sperând să intre în posesia cutiei negre a avionului, care conţine datele înregistrate pe parcursul zborului şi ar permite stabilirea cauzelor accidentului.