Care a fost cauza prăbuşirii avionului Air France în iunie 2009? Raportul va fi prezentat familiilor, la trei ani după catastrofă

Raportul experţilor judiciari francezi cu privire la accidentul zborului Rio-Paris al Air France în 2009 concluzionează că o combinaţie de erori umane şi defecţiuni tehnice au fost cauza, a dezvăluit o sursă apropiată anchetei.

Imaginea articolului Care a fost cauza prăbuşirii avionului Air France în iunie 2009? Raportul va fi prezentat familiilor, la trei ani după catastrofă

Care a fost cauza prăbuşirii avionului Air France în iunie 2009. Raportul va fi prezentat familiilor, la trei ani după catastrofă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Această sursă a putut consulta raportul care va fi prezentat la 10 iulie familiilor, la trei ani după una dintre cele mai grave catastrofe ale aviaţiei franceze. Accidentul unui Airbus A330 al companiei franceze care s-a prăbuşit la 1 iunie 2009 în Oceanul Atlantic în largul Braziliei, s-a soldat cu moartea a 228 de pasageri şi membri ai echipajului.

Concluziile menţionează o pierdere de date din cauza îngheţării sondelor Pitot, o procedură de urgenţă neadaptată la acest caz, însă şi absenţa unei răspuns adecvat al echipajului sau lipsa de monitorizare a unor incidente încă din 2004, a precizat această sursă.

Cele aproximativ 20 de concluzii încep prin descrierea prăbuşirii.

"Picajul a fost iniţiat de o traiectorie necontrolată care a survenit după pierderea datelor de presiune din cauza îngheţării sondelor Pitot, însoţită de alarme şi de degradarea sistemelor conexe", conform concluziilor citate de această sursă.

"Deficitul de informaţie al echipajului în legătură cu îngheţarea sondelor sau a altitudinii a contribuit la efectul de surprindere", adaugă aceasta.

Concluziile menţionează de asemenea procedurile de urgenţă neadaptate la care s-au adăugat "condiţiile de zbor nefavorabile: noapte, turbulenţe şi fără referinţe vizuale".

Experţii evidenţiază şi contribuţia căpitanului de zbor care "nu şi-a asumat responsabilităţile manageriale" şi "a inhibat dorinţa de a acţiona corespunzător a copilotului", conform sursei.

Formarea piloţilor este de asemenea reclamată: "Nu există cerinţe speciale complementare la competenţele copilotului definite de operator pentru ca acesta să îşi asume funcţia de comandant de zbor alternativ".

Modificările tehnice sunt de asemenea menţionate deoarece nu au fost urmate de o analiză de securitate a avionului, notându-se că "specificări ale certificării (CS25) nu s-au modificat în urma incidentelor de pierdere a indicaţiilor de viteză începând cu anul 2004".

Dezvăluirea acestor concluzii intervine în timp ce Biroul de anchete şi analize (BEA), organism public francez care se ocupă de investigaţiile în materie de securitate aviatică, va publica joi raportul final al anchetei.

În ancheta judiciară, Air France şi Airbus au fost inculpaţi în februarie 2011 de omor prin imprudenţă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici