Ce sume cheltuiesc Mitt Romney şi Barack Obama pentru a câştiga voturile din Ohio, stat-cheie pentru alegeri

Cei doi candidaţi la Casa Albă, republicanul Mitt Romney şi democratul Barack Obama, cheltuiesc sume enorme pentru a convinge alegătorii din statul Ohio, situat în nordul Statelor Unite, să voteze în favoarea lor la alegerile din 6 noiembrie.

107 afișări
Imaginea articolului Ce sume cheltuiesc Mitt Romney şi Barack Obama pentru a câştiga voturile din Ohio, stat-cheie pentru alegeri

Ce sume cheltuiesc Mitt Romney şi Barack Obama pentru a câştiga voturile din Ohio, stat crucial pentru alegeri

Republicanul Romney a efectuat un turneu de două zile cu maşina, marţi şi miercuri, în acest stat din Midwest crucial pentru alegeri, unde sondajele îl creditează cu mai puţine şanse de victorie decât pe contracandidatul său, potrivit unei ştiri. Aceasta este a patra sa vizită de la convenţia de învestitură, de la sfârşitul lui august.

Niciun republican nu a fost ales preşedinte fără să câştige Ohio. Ultimul democrat care a fost ales fără a câştiga în acest stat a fost John F. Kennedy în 1960. Graţie acestui stat, George W. Bush şi-a asigurat victoria în 2004.

În opinia lui Mitt Romney, urgenţa este palpabilă. Sondajele îi sunt defavorabile de mai multe luni în acest stat, în care diferenţa faţă de Barack Obama este de 4,4 puncte, potrivit majorităţii sondajelor de opinie recente.

"Dacă preşedintele câştigă în Ohio, va fi aproape imposibil pentru Mitt Romney să câştige alegerile prezidenţiale", afirmă Mack Mariani, profesor de ştiinţe politice la Universitatea Xavier din Cincinnati.

Ca zeci de mii de alţi alegători din Ohio, Cathy Lankford este de centru: ea îl susţinea pe George W. Bush dar a votat pentru Barack Obama în 2008 deoarece îl considera pe adversarul republican al acestuia, John McCain, ca fiind prea bătrân.

Ohio are mulţi alegători precum Cathy, motiv pentru care şi-a câştigat numele de stat "balama" şi face parte dintr-un grup de zece state care oscilează între democraţi şi republicani la fiecare scrutin prezidenţial şi înclină balanţa către un candidat sau altul, uneori cu o diferenţă de câteva mii de voturi.

Preşedintele american este ales de marii electori desemnaţi de fiecare stat. California numără 55, Ohio 18, majoritatea fiind atinsă la 270.

Cheia este că statele atribuie marii electori de care dispun în "bloc": este suficientă o majoritate de voturi pentru ca toţi marii electori să fie atribuiţi unui candidat. De aici şi milioanele de dolari cheltuiţi pentru Ohio şi alte state similare.

În prezent, 125 de milioane de dolari au fost investiţi de ambele tabere în clipuri publicitare, aproape tot atâţia ca în Florida (129 de milioane), potrivit datelor compilate de SMG Delta şi NBC News.

Cathy nu are o părere clară cu privire la cei doi candidaţi, contrar democraţilor şi republicanilor din acest stat. "Fiecare are plusuri şi minusuri", afirmă această casieră ieşită la pensie, în vârstă de 62 de ani.

Ea îi reproşează lui Obama proasta gestionare a crizei: soţul ei este şomer de doi ani. Dar ea nu are încredere în Mitt Romney pentru a scoate ţara din situaţia dificilă, în pofida experienţei lui ca om de afaceri.

Asigurarea de sănătate? Pentru Cathy este o prioritate. Soţul ei nu este asigurat, ea trebuie să aştepte să împlinească vârsta de 65 de ani pentru a beneficia de asigurarea publică pentru persoane în vârstă, Medicare, mai ieftină decât poliţa privată pe care o plăteşte în prezent.

"Nu ştiu dacă ceea ce propune Obama este o idee bună, dar nu îmi plac alocaţiile fixe propuse de Romney", afirmă ea, în timp ce se plimbă cu nepotul ei într-un centru comercial din Dayton.

Mulţi locuitori, în special clasa muncitoare albă şi grupată în sindicate, acordă credit preşedintelui pentru salvarea industriei auto şi scăderea relativă a ratei şomajului în acest stat, care a fost de 7,2 la sută în august, faţă de 8,1 la sută la nivel naţional.

"Sunt persoane cărora nu le place cu adevărat Obama, dar cărora nu le place nici Mitt Romney, deoarece este tipul de om de afaceri care externalizează locurile de muncă", explică Paul Beck, profesor de politică la universitatea din Ohio.

În cele din urmă, victoria unuia sau altuia ar trebui să depindă de capacitatea fiecărei campanii de a mobiliza masele şi de a convinge alegătorii care, ca Cathy, nu sunt mulţumiţi de ce aud.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici