Gafă comisă de El Pais: Fotografie falsă cu Hugo Chavez intubat. Ce reprezenta în realitate imaginea

Cotidianul spaniol El Pais a publicat joi, pe prima pagină, o fotografie a unui pacient intubat, pe patul de spital, prezentat ca fiind Hugo Chavez, imagine care s-a dovedit a fi un fals, potrivit conducerii publicaţiei, care a oprit imediat distribuirea ziarului şi a scos fotografia de pe site.

1006 afișări
Imaginea articolului Gafă comisă de El Pais: Fotografie falsă cu Hugo Chavez intubat. Ce reprezenta în realitate imaginea

Gafă comisă de El Pais: Fotografie falsă cu Hugo Chavez intubat. Ce reprezenta în realitate imaginea

Potrivit AFP, fotografia a rămas timp de aproximativ 30 de minute pe pagina de deschidere a site-ului cotidianului El Pais.

"El Pais le cere scuze cititorilor pentru prejudiciul provocat şi a deschis o anchetă pentru a determina circumstanţele în care s-a produs incidentul şi greşelile care au putut fi făcute în verificarea fotografiei", se arată pe site-ul publicaţiei.

Potrivit cotidianului, imaginea a fost furnizată de agenţia de presă Gtres Online, specializată în ştiri mondene, care a prezentat-o ca fiind a lui Hugo Chavez, spitalizat de o lună şi jumătate în Cuba, după ce cancerul de care suferea a recidivat. Informaţiile despre starea de sănătate a acestuia sunt ţinute secrete în ţara sa, lăsând loc de speculaţii în ceea ce priveşte şansele sale de supravieţuire.

Reprezentanţii cotidianului precizează că "Gtres Online este o agenţie cu care El Pais lucrează de mulţi ani şi care reprezintă în Spania mai multe agenţii internaţionale.

"După ce s-a constatat că imaginea nu este a lui Hugo Chavez, El Pais a întrerupt distribuţia ediţiei tipărite şi a început expedierea unei noi ediţii către punctele de vânzare", au adăugat reprezentanţii cotidianului.

"În textul care însoţea fotografia se spunea că El Pais nu a fost în măsură să verifice în mod independent circumstanţele, locul şi data la care a fost realizată imaginea", au mai spus aceştia.

Potrivit unui mesaj publicat de ministrul Informaţiilor din Venezuela, Ernesto Villegas, pe contul său de Twitter, fotografia - "pe cât de falsă pe atât de grotescă" - a fost extrasă dintr-o înregistrare video realizată în cursul unei intervenţii chirurgicale pe o altă persoană (un pacient suferind de acromegalie), difuzată pe Youtube la 6 august 2008.

Redactorul-şef al publicaţiei concurente El Mundo, Pedro Ramirez, a afirmat printr-un mesaj publicat pe contul său de Twitter că a refuzat acea fotografie, care i-a fost propusă de "o agenţie" în schimbul sumei de "30.000 de euro".

Preşedintele Venezuelei este internat de şapte săptămâni în Cuba, după ce a fost operat de cancer în zona pelviană. Acesta nu a mai apărut în faţa presei şi nici nu a dat vreo declaraţie, fapt care a alimentat speculaţiile cu privire la starea lui de sănătate.

"În urma acestui incident, este posibil ca, la anumite puncte de vânzare din Spania şi din străinătate, să nu fie disponibilă ediţia tipărită a publicaţiei din data de 24 ianuarie", a transmis El Pais.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici