Grecia: A patra zi de PROTESTE la radio-televiziunea publică, după închiderea sa - FOTO

Sute de angajaţi ai radio-televiziunii publice ERT, închisă în mod intempestiv marţi, printr-o decizie a partidului condus de premierul conservator Antonis Samaras, care a intrat în dezacord cu partidele de coaliţie, continuă să ocupe sediul din Atena al instituţiei, vineri, a patra zi consecutiv.

Imaginea articolului Grecia: A patra zi de PROTESTE la radio-televiziunea publică, după închiderea sa - FOTO

Grecia: A patra zi de PROTESTE la radio-televiziunea publică, după închiderea sa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Vom continua să ocupăm sediul până la redeschiderea ERT şi până la retragerea actului legislativ prin care radio-televiziunea a fost închisă", a declarat, pentru AFP, Nikos Tsimpidas, un reprezentant al sindicatului angajaţilor radio-televiziunii publice din Grecia.

După întreruperea emisiei ERT marţi seară, ca urmare a deciziei guvernamentale semnate doar de premierul conservator Antonis Samaras şi de ministrul elen de Finanţe Yannis Stournaras, angajaţii ERT şi câteva mii de persoane s-au adunat în sediul central al radio-televiziunii din Atena.

Jurnaliştii ERT au continuat să producă programe în care au prezentat evoluţia situaţiei şi manifestările de susţinere, aceste materiale fiind difuzate prin intermediul site-ului Uniunii Europene de Radio-Televiziune (UER), care i-a cerut deja lui Antonis Samaras să anuleze decizia de închidere a ERT, într-un comunicat publicat la Geneva. Totodată, vineri după-amiază, preşedintele UER, Jean-Paul Philippot, va susţine o conferinţă de presă.

"Problema este în prezent una de natură politică, este vorba despre o criză guvernamentală, care trebuie rezolvată", a mai spus Nikos Tsimpidas, un reprezentant al sindicatului angajaţilor radio-televiziunii publice din Grecia.

Celelalte două partide din coaliţia de guvernare din Grecia, Pasok (socialist) şi Stânga democratică (Dimar), şi-au exprimat în mod clar dezacordul cu privire la închiderea ERT, fiind însă de acord cu "necesitatatea restructurării" radio-televiziunii din Grecia, însă în condiţiile în care instituţia rămâne în funcţiune.

La solicitarea conducerilor celor două partide, Evangélos Vénizélos (Pasok) şi Fotis Kouvélis (Dimar), premierul conservator Antonis Samaras a acceptat organizarea unei reuniuni "tripartite", luni, cu scopul de a găsi o soluţie comună cu privire la această situaţie şi de a crea o nouă radio-televiziune publică în Grecia, "cât mai repede posibil", au anunţat vineri surse guvernamentale.

Guvernul grec a anunţat şi a pus imediat în aplicare măsura de închidere a canalelor publice de televiziune şi radio ERT, într-o demonstraţie de forţă inedită împotriva sindicatelor, la presiunea creditorilor săi internaţionali, a relatat AFP.

Această măsură a generat o ruptură în cadrul coaliţiei guvernamentale conduse de premierul conservator Antonis Samaras: două dintre partidele de coaliţie au dezaprobat închiderea şi au anunţat că nu vor vota această măsură când decretul va fi prezentat Parlamentului pentru validare.

Decizia a fost anunţată în cursul după-amiezii de marţi de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Simos Kedikoglou. "Difuzarea ERT se va opri la încheierea programelor de seară", a declarat purtătorul de cuvânt. ERT constituie "un caz excepţional de lipsă de transparenţă şi cheltuieli incredibile. Iar toate acestea se încheie acum", a afirmat purtătorul de cuvânt.

El a asigurat că acest serviciu public, în care grevele s-au multiplicat în ultimele luni în semn de protest faţă de planurile de restructurare, se va redeschide sub o altă formă, cu un număr redus de salariaţi.

Toţi salariaţii actuali ai ERT vor primi o compensaţie şi vor fi autorizaţi să ceară din nou un loc de muncă în noua structură, a mai spus el.

Radio-televiziunea publică ERT din Grecia, a cărei istorie datează din anii 50, are aproape 2.656 de angajaţi, dintre care 677 sunt jurnalişti.

Guvernul grec a anunţat, miercuri, că a fost elaborat un proiect de lege pentru reorganizarea audiovizualului public din Grecia, care va viza "radioul, internetul şi televiziunea", planurile în acest sens fiind prezentate după închiderea intempestivă a posturilor publice ERT, potrivit AFP.

"Un proiect de lege care priveşte radioul, internetul şi televiziunea din Grecia a fost depus astăzi (miercuri, n.r.) la secretariatul general al Guvernului şi va fi analizat în această după-amiază în cadrul unei reuniuni a comisiei responsabile cu proiectele de lege", se spune într-un comunicat de presă al Executivului grec.

Acest proiect de lege, care trebuie analizat de cele trei partide din coaliţia guvernamentală şi a fost depus la Parlament pentru a fi adoptat, prevede constituirea unei societăţi publice care va fi deţinută de statul grec, dar care va avea "propria organizare administrativă şi economică" şi va funcţiona sub egida statului, se arată în primul articol din acest proiect de lege.

"Am închis o structură cu o reputaţie proastă şi care a fost concepută într-un mod eronat", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului grec, Simos Kedikoglou, prezentând noul proiect de lege doar în faţa corespondenţilor presei internaţionale, jurnaliştii din Grecia aflându-se într-o grevă de 24 de ore.

Potrivit proiectului de lege, "funcţionarea noii radioteleviziuni" din Grecia, care va fi deţinută de societatea Nerit S.A., "nu va depinde de stat" şi va avea independenţă editorială.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici