Informaţia că avionul EgyptAir a emis alerte cu 24 de ore înainte de accident, negată de anchetator

O sursă apropiată anchetei cu privire la cauzele prăbuşirii avonului EgyptAir în Marea Mediterană a negat, joi, informaţia difuzată anterior de presa franceză, potrivit căreia o serie de alerte ar fi fost emise de către aeronavă cu 24 de ore înainte de dispariţia sa, potrivit Le Figaro.

541 afișări
Imaginea articolului Informaţia că avionul EgyptAir a emis alerte cu 24 de ore înainte de accident, negată de anchetator

Informaţia că avionul EgyptAir a emis alerte cu 24 de ore înainte de accident, negată de anchetator

"Nu este adevărat, aşa cum au anunţat anumite instituţii media franceze, că semnale ACARS care indicau prezenţa fumului la bord au fost emise de trei ori consecutiv în timpul zborurilor avionului (...)", a declarat sursa. ACARS este un sistem de comunicaţii integrat care transmite în mod constant datele zborului aparatului către compania operatoare. Aria zonei de căutare a cutiilor negre a fost redusă de la cinci la doi kilometri, după ce a fost detectat un semnal de către o navă franceză, a adăugat sursa.

Ministrul francez al Transporturilor, Alain Vidalies, a declarat joi dimineaţa că va fi nevoie de aproximativ opt zile pană când cutiile negre să poată fi recuperate.

Anterior, Jean-Paul Troadec, fostul director al autorităţii franceze pentru securitatea aviaţiei (BEA), anunţa că Avionul EgyptAir a trebuit să aterizeze de urgenţă de cel puţin trei ori în cele 24 de ore înainte de accident, potrivit site-ului Euronews, care citează informaţii difuzate de postul public de televiziune France 3.

Sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp după decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul a aterizat. Aceste avertizări au fost investigate de fiecare dată de către tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic în neregulă, iar avionul a primit aprobarea să decoleze şi să-şi continue zborul.

Fostul oficial a insistat că semnalele ACARS sunt emise în mod automat numai în cazul unei defecţiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale.

Un avion aparţinând companiei EgyptAir, care efectua o cursă între Paris şi Cairo, a dispărut în noaptea de 18 spre 19 mai cu 66 de persoane la bord, nemaiputând fi localizat cu ajutorul radarului.

Fuselajul avionului a fost descoperit vineri la 290 de kilometri de oraşul Alexandria, situat în regiunea de coastă a Egiptului, în sudul Mării Mediterane.

Miercuri, o ambarcaţiune a Forţelor navale franceze a depistat semnale care probabil provin de la una dintre cele două cutii negre ale avionului EgyptAir.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici