Japonia îndeamnă populaţia tânără să consume mai mult alcool. "Sake Viva!" - concurs pentru a stimula economia ţării

  • Tinerii adulţi din Japonia sunt o gaşcă sobră, lucru pe care autorităţile speră să îl schimbe cu o nouă campanie.
  • Concursul cere tinerilor adulţi idei pentru a revitaliza popularitatea băuturilor alcoolice după o scădere mare a veniturilor fiscale.
1075 afișări
Imaginea articolului Japonia îndeamnă populaţia tânără să consume mai mult alcool. "Sake Viva!" - concurs pentru a stimula economia ţării

Japonia îndeamnă populaţia tânără să consume mai mult alcool. "Sake Viva!" - concurs pentru a stimula economia ţării

Generaţia tânără consumă mai puţin alcool decât părinţii lor, o mişcare care a afectat taxele pentru băuturi precum sake (vin de orez). Astfel, agenţia naţională de taxe a organizat un concurs naţional pentru a veni cu idei care să inverseze această tendinţă.
 
Campania "Sake Viva!" speră să vină cu un plan care să facă băutura mai atractivă şi să stimuleze industria.
 
Concursul le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 şi 39 de ani să îşi împărtăşească ideile de afaceri pentru a stimula cererea în rândul generaţiei lor, indiferent dacă este vorba de sake japonez, shochu, whisky, bere sau vin, potrivit BBC.
 
Grupul care organizează concursul pentru autoritatea fiscală spune că noile obiceiuri şi îmbătrânirea populaţiei au dus la o scădere a vânzărilor de alcool.
 
Acesta doreşte ca participanţii la concurs să vină cu promoţii, branding şi chiar cu planuri de ultimă generaţie care să implice inteligenţa artificială.
 
Presa japoneză spune că reacţia a fost mixtă, cu unele critici privind încercarea de a promova un obicei nesănătos. Însă alţii au postat online idei excentrice, cum ar fi actriţe celebre care "joacă" rolul de hostess în realitate virtuală în cluburi digitale.
 
Concurenţii au timp până la sfârşitul lunii septembrie pentru a-şi prezenta ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experţilor, înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie.
 
Pe site-ul campaniei se afirmă că piaţa japoneză a alcoolului este în scădere, iar îmbătrânirea demografică a ţării, alături de scăderea ratei natalităţii, este un factor important în acest sens.
 
Cifrele recente ale agenţiei fiscale arată că, în 2020, oamenii consumau mai puţin alcool decât în 1995, cu o scădere de la 100 de litri pe an la 75 de litri.
 
Veniturile fiscale provenite din taxele pe alcool s-au redus, de asemenea, de-a lungul anilor. Potrivit cotidianului The Japan Times, acestea reprezentau 5% din veniturile totale în 1980, dar în 2020 se ridică la doar 1,7%.
 
Banca Mondială estimează că aproape o treime (29%) din populaţia Japoniei are vârsta de 65 de ani şi peste, cea mai mare proporţie din lume.
 
Îngrijorările legate de viitorul sake-ului nu este singura problemă pe care o ridică pentru economia Japoniei, există îngrijorări legate de oferta de personal tânăr pentru anumite tipuri de locuri de muncă şi de îngrijirea persoanelor în vârstă în viitor.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici