Luna iulie 2023 va fi probabil cea mai fierbinte lună înregistrată în "sute, dacă nu mii de ani", au declarat oamenii de ştiinţă de la NASA în cadrul unei mese rotunde cu jurnaliştii, iar căldura se va înrăutăţi, au avertizat aceştia.

Imaginea articolului NASA avertizează că iulie 2023 va fi probabil cea mai fierbinte lună înregistrată vreodată

"Asistăm la schimbări fără precedent în întreaga lume. Valurile de căldură pe care le vedem în SUA, în Europa, în China şi care doboară recorduri în stânga, în dreapta şi în centru. Nu este o surpriză", a declarat Gavin Schmidt, directorul Institutului Goddard pentru Studii Spaţiale al NASA.

Luna iunie a anului 2023 a fost deja cea mai fierbinte iunie înregistrată vreodată, iar luna iulie va fi probabil cea mai fierbinte lună în general. "Ceea ce ştim din ştiinţă este că activitatea umană, în principal emisiile de gaze cu efect de seră, cauzează fără echivoc încălzirea pe care o vedem pe planeta noastră", a declarat Kate Calvin, cercetător şef al NASA şi consilier principal pe probleme climatice, în cadrul aceleiaşi şedinţe de informare.

Oamenii de ştiinţă de la NASA au precizat că datele colectate şi analizate de institut indicau deja acest lucru. "A existat o creştere a temperaturilor de la un deceniu la altul de-a lungul ultimelor patru decenii", a declarat Schmidt.

Agenţia spaţială americană a înregistrat ultima dată o astfel de creştere a temperaturilor în iulie şi august 2016, din cauza fenomenului meteorologic El Nino în iarna 2015-2016, relatează DW.

Valurile de căldură observate în prezent se datorează unei încălziri generale în întreaga lume, în special în oceane.

"De mai multe luni, asistăm la temperaturi record la suprafaţa mării, chiar şi în afara tropicelor. Şi vom anticipa că acest lucru va continua, iar motivul pentru care credem că va continua este continuarea introducerii gazelor cu efect de seră în atmosferă", a declarat Schmidt.

Omul de ştiinţă de top a atribuit o "şansă de 50-50" ca 2023 să fie cel mai cald an înregistrat vreodată, urmând să fie întrecut de 2024, care se aşteaptă să fie şi mai cald din cauza ascensiunii El Nino. Alţi oameni de ştiinţă au atribuit o şansă de 80% ca anul 2023 să fie cel mai cald din istorie.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.