Noi date despre Avionul AirAsia prăbuşit: A urcat cu viteză excesivă, apoi s-a oprit

Ministrul indonezian al Transporturilor a declarat marţi că avionul AirAsia care s-a prăbuşit în Marea Java cu 162 de persoane la bord, la 28 decembrie, a urcat cu o viteză excesivă, apoi s-a oprit, înainte de a se prăbuşi.

807 afișări
Imaginea articolului Noi date despre Avionul AirAsia prăbuşit: A urcat cu viteză excesivă, apoi s-a oprit

Noi date despre Avionul AirAsia prăbuşit: A urcat cu viteză excesivă, apoi s-a oprit (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"În ultimele minute, avionul a urcat cu o viteză superioară celei normale", a declarat presei ministrul Transporturilor, Ignasius Jonan, citând datele înregistrate de radare.

"El a depăşit brusc viteza-limită la care putea urca. Apoi s-a oprit", a adăugat ministrul.

El a declarat anterior, în faţa Parlamentului indonezian, că aparatul a urcat cu "6.000 de picioare pe minut" (2.000 de metri/minut-n.r.), evocând o viteză neobişnuită pentru un avion de linie.

"Cred că este un lucru rar şi pentru un avion de luptă să urce cu 6.000 de picioare pe minut", a subliniat ministrul.

Airbusul A320-200 a decolat la 28 decembrie din oraşul indonezian Surabaya cu destinaţia Singapore şi a întâlnit nori de furtună, moment în care pilotul a cerut permisiuena să ia altitudine. El nu a obţinut însă acordul imediat, din cauza traficului aglomerat pe acest culoar aerian foarte frecventat, şi a dispărut de pe ecranele radarelor. Aparatul s-a prăbuşit la scurt timp în Marea Java, fără a exista supravieţuitori.

Scafandrii au recuperat de atunci 53 de cadavre şi cele două cutii negre, una care înregistrează discuţiile dintre piloţi şi controlorii de trafic aerian (înregistrator fonic) şi cealaltă care conţine parametrii de zbor (viteză, altitudine, regimul motoarelor etc.).

Anchetatorii Comitetului naţional pentru securitatea transporturilor au ascultat înregistratorul fonic, dar au refuzat să ofere detalii despre conversaţii, precizând doar că nu există nici un indiciu privind un eventual act terorist.

"Nu am auzit nici o altă persoană (în afară de piloţi-n.r.), nici o explozie", a declarat anchetatorul Nurcahyo Utomo, subliniind că autorităţile nu au avansat niciodată ipoteza unui atentat pentru a explica această dramă.

Anchetatorii se concentrează acum pe "eventualitatea unei avarii a avionului şi pe factorul uman", a adăugat el.

Un alt anchetator, Ertata Lananggalih, a menţionat că nici un detaliu conţinut de cutiile negre nu va fi divulgat înainte de publicarea unui raport preliminar privind cauzele accidentului, aşteptat săptămâna viitoare.

Agenţia meteorologică naţională a precizat într-un raport publicat la începutul lunii că factorul care a declanşat accidentul au fost condiţiile meteorologice.

Gheaţa ar fi putut provoca prăbuşirea avionului, confruntat cu nori de furtună şi temperaturi cuprinse între -80 şi -85 de grade Celsius, potrivit agenţiei. Experţii au pus însă sub semnul întrebării această ipoteză, apreciind că informaţiile disponibile sunt insuficiente.

Printre cele 162 de persoane aflate la bordul avionului se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Remi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian şi un cetăţean din Singapore.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici