O exoplanetă de mărimea Pământului ar putea fi acoperită de vulcani

Astronomii au descoperit o exoplanetă de mărimea Pământului care ar putea fi plină de vulcani activi.

Imaginea articolului O exoplanetă de mărimea Pământului ar putea fi acoperită de vulcani

NASA

Exoplaneta, numită LP 791-18 d, se află la 90 de ani-lumină de Terra şi orbitează o stea pitică roşie.

Exoplaneta nu se poate roti în jurul propriei axe, ceea ce înseamnă că aceeaşi parte este mereu îndreptată spre stea, iar cealaltă parte este permanent întunecată.

Partea diurnă ar putea fi prea fierbinte pentru a avea apă lichidă la suprafaţă, dar activitatea vulcanică ar putea susţine o atmosferă, care ar putea permite condensarea apei pe partea nocturnă.

Exoplaneta a fost descoperită cu ajutorul telescopului spaţial TESS al NASA şi al telescopului spaţial Spitzer care a fost retras din 2020, iar datele sale culese au fost analizate, transmite Space

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.