O proporţie importantă a cărnii de consum vândute în reţelele de distribuţie şi alte puncte de vânzare, în Statele Unite, este contaminată cu bacterii rezistente la antibiotice, potrivit unui studiu publicat vineri.

Imaginea articolului O mare cantitate din carnea de consum din SUA, contaminată cu bacterii rezistente la antibiotice

O mare cantitate din carnea de consum din SUA, contaminată cu bacterii rezistente la antibiotice (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Aproape jumătate (47 la sută) din eşantioanele de carne testate conţineau stafilococi aurii, iar peste jumătate (52 la sută) din aceste bacterii erau rezistente la cel puţin trei clase de antibiotice, potrivit cercetării, realizată de Translational Genomics Research Institute (TGen).

Aceste teste, primele care evaluează la nivel naţional prezenţa stafilococilor aurii în reţeaua de distribuţie a alimentelor din Statelor Unite, sunt publicate în revista Clinical Infectious Diseases.

În plus, testele ADN ale acestor bacterii sugerează că principala sursă a contaminării sunt chiar animalele de la care provine carnea.

Deşi aceşti stafilococi sunt distruşi în timpul fierberii cărnii de animal şi de pasăre, ei ar putea prezenta, totuşi, un risc pentru consumatori, dacă această carne nu este manipulată în mod corect, în timpul pregătirii, în bucătărie.

Aceşti cercetători au colectat şi au analizat 136 de eşantioane de carne de vită, de porc, de găină şi de curcă, acoperind 80 la sută dintre mărcile producătoare, provenind din 26 de magazine de alimentaţie, situate în cinci centre urbane din Statele Unite. Este vorba despre Los Angeles, Chicago, Fort Lauderdale, Washington D.C. şi Flagstaff (Arizona).

"Pentru prima dată, am aflat cât de contaminată este carnea pe care o consumăm în Statele Unite, cu stafilococi rezistenţi la antibiotice, iar acest lucru este important", subliniază Lance Price, un cercetător din cadrul TGen, principalul autor al studiului.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.