Presa de stat chineză a alimentat acuzaţia că preşedintele Taiwanului ar fugi de război

Preşedinta demisionară a Taiwanului, Tsai Ing-wen, intenţionează să fugă cu un avion american dacă va izbucni un război cu China, potrivit unui raport publicat pentru prima dată în 2021 şi reluat în perioada premergătoare alegerilor generale din ianuarie 2024 din insulă, scrie Reuters.

602 afișări
Imaginea articolului Presa de stat chineză a alimentat acuzaţia că preşedintele Taiwanului ar fugi de război

Presa de stat chineză a alimentat acuzaţia că preşedintele Taiwanului ar fugi de război

Un alt articol a afirmat că Tsai le-a dat confidenţilor ei permise VIP de „fugă”.

Acestea se numără printre numeroasele poveşti nesusţinute despre pregătirile lui Tsai pentru a scăpa de prejudicii care au fost transmise pe insulă de către mass-media de stat chineză, potrivit unei analize realizate pentru Reuters de către Information Environment Research Center (IORG), o organizaţie neguvernamentală cu sediul în Taiwan.

Analiza IORG a relevat că naraţiunea potrivit căreia Tsai ar fi plănuit să fugă în cazul izbucnirii unui război cu China şi că exerciţiile militare din Taiwan ar fi fost repetiţii în acest sens a provenit de la un post de televiziune controlat de Partidul Comunist Chinez (PCC) în iunie 2021 şi a fost repetată rapid de alte surse de ştiri oficiale chineze.

Taipei a declarat în mod repetat că rapoartele sunt false. Guvernul nu a detaliat public planurile sale pentru conducere în cazul unui conflict. Reuters nu a putut determina în mod independent existenţa unor astfel de planuri de evadare.

Reuters a cerut IORG să analizeze originea relatărilor despre exerciţiile militare ale Taiwanului, deoarece exerciţiile au atras mai multă furie chineză şi o acoperire internaţională semnificativă.

Beijingul încearcă subminarea Partidului Democrat Progresist de la Taipei 

IORG este un grup nepartizan de oameni de ştiinţă socială şi analişti de date finanţat de instituţii şi organizaţii academice susţinute financiar de Marea Britanie şi Statele Unite. Organizaţia a găsit peste 400 de articole care descriu exerciţiile militare, inclusiv exerciţiile anuale Han Kuang, ca fiind repetiţii pentru ca liderii taiwanezi să dezerteze, în ceea ce IORG a declarat că pare a fi o încercare concertată a Beijingului de a submina Partidul Democrat Progresist (DPP) aflat la guvernare.

Analiza articolelor de text şi a videoclipurilor publicate între aprilie 2021 şi 13 ianuarie 2024 a fost realizată cu ajutorul unor tehnologii de procesare a datelor care au permis IORG să identifice originea anumitor naraţiuni şi a cuvintelor-cheie aferente.

În pofida eforturilor de influenţare a Chinei, Lai Ching-te, din partea DPP, a fost ales preşedinte la 13 ianuarie, deşi partidul a pierdut majoritatea parlamentară. Lai va fi învestit în funcţie pe 20 mai.

Beijingul, care încearcă de mult timp să forţeze Taiwanul guvernat democratic să accepte revendicările de suveranitate chineze, îi consideră pe Tsai şi pe Lai drept separatişti.

China a prezentat sprijinul pentru candidaţii DPP ca pe un vot pentru război, din cauza refuzului lui Lai de a accepta poziţia Beijingului potrivit căreia Taiwanul face parte din „o singură Chină”. Lai a insistat pe tot parcursul campaniei că nu urmăreşte să citească mai mult schimbarea status quo-ului, în care Taiwanul se bucură de o independenţă de facto, dar cu o recunoaştere diplomatică oficială foarte limitată.

Beijingul a insistat asupra unei eventuale „reunificări” cu Taiwanul, pe care PCC nu l-a condus niciodată, în „o singură China”. Acesta nu a renunţat la utilizarea forţei pentru a atinge acest obiectiv.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici