S-a descoperit un nou dinozaur care măsura 7 metri lungime

Pleontologii din Spania au descoperit o nouă specie de dinozaur de acum aproximativ 150 de milioane de ani despre care spun că este cea mai mare de acest gen. A fost numit în onoarea celebrului regizor spaniol-mexican Luis Buñuel (1900–1983).

Imaginea articolului S-a descoperit un nou dinozaur care măsura 7 metri lungime

DALL-E/Bing AI

Creatura necunoscută anterior, care a fost numită Oblitosaurus bunnueli, este un tip de ornitopod, un grup de animale erbivore care au fost una dintre cele mai de succes şi mai durabile specii de dinozauri.

Ornitopodele au înflorit pentru o perioadă vastă de timp,de la mai bine de 200 de milioane de ani în urmă până la aproximativ 66 de milioane de ani în urmă.

O echipă de la Teruel-Dinópolis Joint Paleontological Foundation din Spania a descris noul dinozaur, care reprezintă şi un nou gen (grup de specii), într-o lucrare publicată în Zoological Journal of the Linnean Society pe 18 iulie.

Potrivit autorilor, ornitopodul nou identificat ar fi putut atinge o lungime de aproximativ 7 metri. Cercetătorii au spus că este cel mai mare ornitopod din Europa din perioada Jurasică, scrie Newsweek

Paleontologii au descoperit rămăşiţele, care includ un femur, peroneu şi dinţi, printre alte oase, în sedimente datate cu aproximativ 150-145 de milioane de ani în urmă.

„Prezenţa unor caracteristici unice prezente în oasele fosile studiate, diferite de cele ale altor dinozauri similari, ne-a permis să definim acest nou gen şi această nouă specie de dinozaur ornitopod”, a spus autorul principal al studiului, Sergio Sánchez Fenollosa, într-un comunicat.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.