Prima pagină » Știri externe » Serviciile din China își revin puternic, înregistrând cel mai bun nivel din ultimul an

Serviciile din China își revin puternic, înregistrând cel mai bun nivel din ultimul an

Sectorul serviciilor din China a avut în iulie cea mai bună lună din ultimele 14 luni. A ajuns la nivelul cel mai înalt din mai 2024, potrivit indicelui PMI al S&P Global.
Serviciile din China își revin puternic, înregistrând cel mai bun nivel din ultimul an
Andreea Tobias
05 aug. 2025, 07:28, Economic

Indicele PMI al S&P Global China General Services a crescut la 52,6 în iulie, de la 50,6 în luna precedentă, înregistrând cea mai rapidă creștere din mai anul trecut. Valoarea de 50 separă expansiunea de contracție.

Rezultatul contrastează cu sondajul oficial al Chinei, care a arătat o ușoară scădere a activității din sectorul serviciilor, de la 50,1 în iunie la 50,0 în iulie.

Indicele PMI S&P este considerat un indicator mai bun al tendințelor în rândul firmelor mici orientate spre export, în special de-a lungul coastei de est, în timp ce indicele PMI oficial urmărește în principal întreprinderile mari și mijlocii, inclusiv companiile de stat, notează Reuters.

Comenzile noi la export au crescut pentru prima dată în trei luni, ajutate de mai mulți turiști și de o situație comercială mai stabilă cu SUA. Săptămâna trecută, americanii și chinezii au prelungit armistițiul tarifar cu încă 90 de zile după negocierile de la Stockholm.

Concediere în iunie, angajare în iulie

După ce au concediat în iunie, companiile de servicii au început să angajeze din nou în iulie – cel mai rapid ritm de angajare din ultimul an. Creșterea volumului de muncă i-a determinat să caute oameni noi.

Costurile cu materiile prime, combustibilii și salariile au crescut, așa că furnizorii au majorat și ei prețurile pentru prima dată în șase luni.

Economia chineză merge mai bine decât se aștepta în trimestrul doi, ajutată de măsurile guvernului și de fabricile care au accelerat livrările profitând de pauza din războiul comercial cu SUA. Totuși, încrederea consumatorilor rămâne scăzută din cauza crizei imobiliare care nu se termină.