Un raport al Pazei de Coastă a SUA, publicat marți și citat de independent.co.uk, subliniază că CEO-ul OceanGate „a ignorat complet” defecțiunile submersibilului Titan, înainte de călătoria fatală spre epava Titanicului.
Potrivit documentului, OceanGate avea practici de siguranță „profund defectuoase” și o cultură organizațională toxică, iar „neglijența” lui Rush a contribuit direct la moartea celor aflați la bord.
Dacă Rush ar fi supraviețuit, Paza de Coastă ar fi recomandat Departamentului de Justiție să ia măsuri penale separate, pentru că, „a identificat dovezi ale unei posibile infracțiuni penale”.
Rush a ignorat complet detalii esențiale și alte măsuri de siguranță înaintea expediției sortite eșecului.
„Lipsa unui control independent și absența unor angajați OceanGate cu experiență în timpul operațiunilor Titan din 2023 i-au permis CEO-ului să ignore complet inspecțiile vitale, analizele de date și procedurile de întreținere preventivă, ceea ce a dus la un eveniment catastrofal”, se specifică în raport.
Potrivit documentului, sunt opt factori care au dus la implozia submersibilului:
În raport se menționează și că procedurile de siguranță scriptice diferă semnificativ de cele practice, reale.
Documentul mai semnalează faptul că un avertizor de integritate a semnalat, în 2018, problemele de siguranță ale submersibilului, dar CEO-ul OceanGate a decis să le ignore, trimițând alți patru oameni la moarte, în afară de sine.
Pe lângă CEO-ul Stockton Rush, la tragedia din iunie 2023 și-au mai pierdut viața exploratorul francez și expert Titanic Paul Henri Nargeolet, omul de afaceri britanic Hamish Harding , omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood și fiul său, Suleman.