Un fost reporter spune că o firmă de avocatură a folosit hackeri indieni pentru a-i sabota cariera

Un fost reporter de la Wall Street Journal acuză o mare firmă de avocatură din SUA că a folosit hackeri mercenari pentru a-l înlătura de la locul de muncă şi a-i distruge reputaţia, scrie Reuters.

334 afișări
Imaginea articolului Un fost reporter spune că o firmă de avocatură a folosit hackeri indieni pentru a-i sabota cariera

Un fost reporter spune că o firmă de avocatură a folosit hackeri indieni pentru a-i sabota cariera

Într-o plângere depusă vineri, Jay Solomon, fostul angjat al publicaţiei, spune că Dechert LLP, cu sediul în Philadelphia, a colaborat cu hackeri din India pentru a accesa e-mailurile dintre el şi una dintre sursele sale cheie, Farhad Azima, un executiv iraniano-american din domeniul aviaţiei.

Solomon a declarat că mesajele, care îl arătau pe Azima avansând ideea de ai ntra împreună în afaceri, au fost puse într-un dosar şi distribuite pentru a fi concediat, lucru care s-a şi întâmplat.

Procesul, intentat la tribunalul federal din Washington, afirmă că Dechert "a dezvăluit pe nedrept acest dosar mai întâi angajatorului domnului Solomon, Wall Street Journal, la biroul său din Washington DC, şi apoi altor instituţii media în încercarea de a-l defăima şi discredita". Jurnalistul a declarat că această campanie "a făcut ca domnul Solomon să fie efectiv pus pe lista neagră de către comunitatea jurnalistică şi editorială".

Dechert nu a răspuns imediat la un mesaj prin care se solicitau comentarii. Azima - care a intentat propriul proces împotriva Dechert joi, la New York - nu a răspuns imediat la un mesaj.

Procesul lui Solomon este cel mai recent dintr-o serie de acţiuni în justiţie care urmează după ce Reuters a relatat despre hackeri angajaţi care operează din India. În luna iunie, Reuters a relatat despre activităţile mai multor organizaţii de hackeri contra cost, inclusiv companiile BellTroX şi CyberRoot din zona Delhi, care au fost implicate într-o serie de campanii de spionaj care au durat un deceniu şi care au vizat mii de persoane, inclusiv peste 1.000 de avocaţi de la 108 firme de avocatură diferite.

La vremea respectivă, Reuters a relatat că persoanele care au devenit ţinte ale pirateriei informatice în timp ce erau implicate în cel puţin şapte procese diferite au lansat fiecare propriile anchete privind campania de spionaj cibernetic.

De atunci, acest număr a crescut.

Azima, fosta sursă a lui Solomon, se numără printre cei care au mers în instanţă din cauza presupusului hacking. Avocaţii săi, ca şi cei ai lui Solomon, susţin că Dechert a lucrat cu BellTroX, CyberRoot şi o serie de investigatori privaţi pentru a fura e-mailurile şi a le publica pe internet.

BellTroX şi CyberRoot nu sunt părţi în proces şi nu au putut fi contactate imediat. Directorii executivi ai ambelor firme au negat anterior că ar fi comis vreo infracţiune.

Solomon şi Azima susţin că Dechert a întreprins operaţiunea de piratare şi scurgere în interesul clientului său, şeicul Saud bin Saqr al-Qasimi, conducătorul emiratului Ras Al Khaimah din Orientul Mijlociu. Reuters a relatat că avocaţii agenţiei de investiţii din Ras Al Khaimah - RAKIA - au folosit e-mailurile pentru a contribui la câştigarea unui proces de fraudă intentat împotriva Azima la Londra în 2016.

Azima, care neagă acuzaţiile de fraudă ale RAKIA, încearcă să obţină anularea hotărârii.

Pe lângă faptul că au fost utilizate în instanţă, e-mailurile scurse au ajuns şi la The Associated Press, care a publicat două articole despre Azima în iunie 2017, inclusiv unul care a dezvăluit că magnatul companiilor aeriene i-a oferit reporterului Solomon o participaţie minoritară într-o companie pe care o înfiinţa. WSJ l-a concediat pe Solomon cu puţin timp înainte de publicarea articolului AP, invocând încălcări ale eticii.

Solomon spune că nu a acceptat niciodată propunerea lui Azima şi nici nu a beneficiat financiar de pe urma relaţiei lor. Într-o relatare la persoana întâi a scandalului, publicată în Columbia Journalism Review în 2018, fostul jurnalist a declarat că nu a respins niciodată propunerile lui Azima despre afaceri, pentru că încerca să facă pe plac unui om care a fost crucial pentru reportajele sale despre Orientul Mijlociu. Solomon a recunoscut "greşeli grave în gestionarea relaţiei mele de sursă cu Azima", dar a spus că a fost ţinta unei operaţiuni "incredibil de eficiente".

Nici WSJ, nici AP nu au răspuns la solicitările de comentarii.

Solomon a câştigat mai multe premii pentru activitatea sa de corespondent străin înainte de a fi concediat. El a refuzat să ofere un comentariu oficial despre proces, dar în 2018 a numit episodul un avertisment pentru jurnalişti. "Scurgerile de informaţii şi piratarea e-mailurilor şi a corespondenţei pot arunca în aer un reportaj complicat şi pot deraia luni, dacă nu ani de muncă", a spus el.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
reporter,
hackeri

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici