Compania chineză de vehicule electrice (EV) Zeekr este hotărâtă să se extindă pe scară largă în UE, în ciuda tarifelor care îi încetinesc ritmul, a declarat pentru Euronews directorul executiv european al companiei.
În octombrie anul trecut, UE a impus taxe mari asupra vehiculelor electrice fabricate în China pentru a compensa efectele subvențiilor acordate de statul chinez, inclusiv reduceri fiscale și împrumuturi preferențiale, care, potrivit Bruxelles-ului, subminează în mod nedrept concurenții europeni.
Condamnând măsura ca fiind un „act de protecționism evident”, Beijingul a răspuns cu anchete asupra brandy-ului, cărnii de porc și produselor lactate fabricate în UE, pe care Bruxelles-ul le-a denunțat apoi ca fiind nedrepte și nejustificate.
Așa cum era de așteptat, summitul UE-China de joi, de la Beijing, nu a reușit să înregistreze progrese în aceste domenii.
Zeekr și-a lansat marca de automobile în Europa în urmă cu doi ani, începând cu piețele nordice, înainte de a continua în Belgia, Elveția și alte câteva țări.
„În prezent, suntem în mijlocul planurilor de expansiune”, a Lothar Schupert, semnalând planurile companiei de a se extinde în continuare, începând cu Germania, Marea Britanie, „și continuând cu Franța, Italia și Spania”.
„În acest moment ne pregătim. Așadar, în următoarele douăsprezece până la douăzeci și patru de luni, planurile noastre vor fi puse în aplicare”, a spus el.
Schubert a spus „desigur că ne opunem tarifelor”, adăugând că acestea au un impact negativ asupra consumatorilor.
„Tarifele ne împiedică să avansăm cu aceeași viteză ca anul trecut”, a explicat el.
Dar a adăugat că compania „și-a făcut temele” și este „foarte convinsă că abordarea noastră durabilă de intrare pe piață este acum pregătită”.