Concret, datele au arătat că BYD a vândut 7.231 de vehicule electrice în Europa în aprilie, în timp ce Tesla a livrat 7.165 de unități în aceeași lună.
„Acesta este un moment decisiv pentru piața auto din Europa, mai ales dacă luăm în considerare faptul că Tesla a condus piața europeană BEV [vehicule electrice cu baterie] timp de ani de zile, în timp ce BYD a început oficial operațiunile dincolo de Norvegia și Olanda abia la sfârșitul anului 2022″, a declarat analistul global al JATO Dynamics, Felipe Munoz.
Vânzările Tesla au continuat să scadă pe principalele piețe europene, în ciuda unei actualizări recente a mașinii sale emblematice Model Y. Musk a anunțat, de asemenea, că se retrage din rolul său guvernamental în SUA pentru a se concentra pe conducerea producătorului auto, după ce profiturile sale din primul trimestru au scăzut la cel mai scăzut nivel din trimestrul al patrulea din 2020, scrie Financial Times.
Declinul companiei americane de EV-uri în Europa vine, de asemenea, în contextul în care Renault, Stellantis și alte mărci au lansat agresiv noi modele de vehicule pe baterii la prețuri mai accesibile pentru a respecta reglementările mai stricte privind emisiile în UE începând cu acest an.
La nivel global, BYD a depășit Tesla ca cel mai mare producător mondial de vehicule electrice, datorită cererii puternice de pe piața sa internă. Însă grupul chinez este relativ nou venit în Europa, iar pătrunderea sa rapidă pe piețele de peste mări a stârnit îngrijorare în rândul producătorilor auto occidentali.
BYD și alte grupuri chineze și-au extins gama de produse în Europa, crescând vânzările de hibrizi plug-in, care nu sunt afectate de tarifele mai mari ale UE.