Telescopul James Webb a descoperit că luna îngheţată Enceladus a planetei Saturn aruncă în spaţiu un masiv jet de vapori de apă

Imaginea articolului Telescopul James Webb a descoperit un jet uriaş de vapori de apă care provine de pe o lună îngheţată

Astronomii au detectat cu ajutorul telescopului performant o coloană uriaşă de vapori de apă care ţâşneşte în spaţiu de pe Enceladus.

Luna este cunoscută pentru gheizerele sale, dar acesta este unul deosebit de mare, spun specialiştii, potrivit BBC.

Fluxul de apă se întinde pe aproximativ 9.600 km, o distanţă echivalentă cu cea a unui zbor din Marea Britanie până în Japonia.

Oamenii de ştiinţă sunt fascinaţi de Enceladus deoarece oceanul sărat din subteran ar putea avea condiţiile de bază pentru a susţine viaţa. Până în prezent nu au fost găsite dovezi în acest sens, însă cercetătorii intenţionează să organizeze o misiune pe suprafaţa lui Enceladus. Nava fără echipaj uman ar urma să orbiteze în jurul lunii pentru a lua probe din gheizere şi să aterizeze pentru a preleva probe de la suprafaţă.