Albumul "Achtung Baby" al trupei U2, cel mai bun material discografic din ultimii 25 de ani

Albumul "Achtung Baby", lansat de trupa irlandeză U2 în 1991, a fost desemnat cel mai bun material discografic din ultimii 25 de ani, potrivit unui sondaj realizat de publicaţia americană Spin, informează femalefirst.co.uk.

19 afișări
Imaginea articolului Albumul "Achtung Baby" al trupei U2, cel mai bun material discografic din ultimii 25 de ani

Albumul "Achtung Baby" al trupei U2, cel mai bun material discografic din ultimii 25 de ani (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Editorii revistei Spin au celebrat în numărul din această lună cea de-a 25-a aniversare a publicaţiei şi au analizat momentele muzicale de vârf care au marcat istoria ultimului sfert de secol.

Pe locul al doilea în acest top s-a situat albumul "Sign O' The Times", lansat de Prince în 1987, iar pe poziţia a treia s-a situat albumul "The Queen is Dead" al trupei The Smiths (1986).

"Nevermind" (Nirvana, 1991) şi "OK Computer" (Radiohead, 1997) au completat Topul 5 al celor mai bune albume din ultimii 25 de ani.

"Achtung Baby" este cel de-al şaptelea album de studio al trupei irlandeze U2, lansat pe 19 noiembrie 1991. În urma criticilor nefavorabile primite de albumul anterior, "Rattle and Hum", "Achtung Baby" a reprezentat o schimbare calculată a rockerilor irlandezi, atât ca direcţie muzicală, cât şi ca tematică, prin încorporarea unor influenţe de rock alternativ, muzică dance electronică şi industrială.

Căutând înnoirea şi inspiraţia în ajunul reunificării Germaniei, trupa U2 a început să lucreze la "Achtung Baby" în studiourile Hansa din Berlinul de Est, în octombrie 1990, cu producătorii Daniel Lanois şi Brian Eno. Din punct de vedere comercial, dar şi din cel al criticii, "Achtung Baby" a fost unul din cele mai de succes albume ale trupei U2, vânzându-se în peste 18 milioane de unităţi şi fiind recompensat cu un premiu Grammy.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici