Arthur Sulzberger, omul care a condus timp de 34 de ani cotidianul New York Times, a murit

Fostul director şi preşedinte general al New York Times, Arthur Sulzberger, iniţiatorul unor schimbări profunde la unul dintre dintre cele mai prestigioase ziare americane, a murit sâmbătă la vârsta de 86 de ani.

637 afișări
Imaginea articolului Arthur Sulzberger, omul care a condus timp de 34 de ani cotidianul New York Times, a murit

Fostul patron al New York Times, Arthur Sulzberger, a murit

Times a anunţat că Arthur Sulzberger a decedat la domiciliul său din Southampton, în statul New York (nord-vest), în urma unei lungi suferinţe din cauza unei boli.

Arthur Ochs Sulzberger a condus cotidianul timp de 34 de ani ca director al publicaţiei şi preşedinte al Consiliului de Administraţie.

El a preluat funcţia de redactor-şef al publicaţiei în 1963, în momentul în care cotidianul, influent şi respectat, se afla într-o situaţie financiară precară.

El a renunţat progresiv la conducere în anii '90, abandonând postul de redactor-şef şi director al publicaţiei în favoarea fiului său Arthur Ochs Sulzberger Jr în 1992, iar ulterior pe cel de preşedinte al Consiliului de Adminsitraţie al grupului în 1997.

Publicaţia a anunţat la 14 august numirea fostului patron BBC Mark Thompson în funcţia de preşedinte-director general.

Sub administraţia lui Arthur Sulzberger, cotidianul a devenit naţional, fiind distribuit din California şi până pe Coasta de Est şi aflându-se în centrul unui imperiu diversificat care include ziare, reviste, posturi de televiziune şi de radio, dar şi site-uri Internet.

În opinia lui Arthur Sulzberger, scrie Times în ediţia de sâmbătă într-un lung articol despre fostul său patron, este necesar ca o întreprindere de presă să poată să câştige bani pentru a-şi păstra o "voce puternică şi independentă".

Această independenţă s-a evidenţiat în mod special în 1971, când el a hotărât să publice documente clasate secret al apărării despre Vietnam, cunoscute su numele de "Pentagon Papers", după numele Departamentului american al Apărării.

Administraţia Nixon a solicitat oprirea publicării. Times a refuzat şi a câştigat în justiţie, la Curtea Supremă, o hotărâre care a marcat istoria libertăţii presei în Statele Unite.

La mijlocul anilor '70, el a împărţit ziarul în secţiuni specializate pentru Sport, Casă, Sfârşit de săptămână, etc., o iniţiativă dispreţuită de către unii, care apreciau că acest lucru pune la îndoială credibilitatea unui ziar serios. Succesul a fost imediat, iar noutatea introdusă a fost copiată la scară largă.

Cotidianul newyorkez, cumpărat de către Adolph S. Ochs în 1896 - bunicul lui Arthur Sulzberger - este condus în continuare de a patra generaţie a familiei, un lucru rar în lumea presei. Times citează în acest sens o afirmaţie a fostului său patron, care spunea cu umor "concluzia mea este simplă; nepotismul funcţionează".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici