Ce au căutat românii pe internet în perioada pandemiei? „Hârtia igienică” sau „cum să te tunzi”, în topul subiectelor populare

  • Subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine” au fost de mare interes în România când vine vorba de căutări pe Google
  • Căutările după „comandă online” au atins un nivel record
173 afișări
Imaginea articolului Ce au căutat românii pe internet în perioada pandemiei? „Hârtia igienică” sau „cum să te tunzi”, în topul subiectelor populare

Ce au căutat românii pe internet în perioada pandemiei. „Hârtia igienică” sau „cum să te tunzi”, în topul subiectelor populare

Subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine” au fost de mare interes în România când vine vorba de căutări pe Google. O scădere semnificativă faţă de alţi ani a fost remarcată în privinţa căutărilor pe tema „vacanţă”. Căutările după „comandă online” au atins un nivel record.
 
Agenţia „five elements digital” a realizat o analiză a ceea ce s-a întâmplat pe internet, în timpul crizei medicale, în România, încă din luna martie şi până în prezent.
 
În contextul creat de epidemie, când vine vorba de căutări pe Google, în România au fost de mare interes, în momentul declarării stării de urgenţă, subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine”.
 
Între timp, nevoia de informaţie pe astfel de subiecte a scăzut la un nivel firesc pentru orice perioadă din an.
 
Mobilitatea urbană a suferit, de asemenea, schimbări considerabile în 2020. Conform raportului Google, transportul public e cu 17% mai puţin popular decât înainte de pandemie pe acest motor de căutare. Schimbarea vine şi pe fondul lucratului de la distanţă. Totodată, în iulie 2020, se înregistrează şi o scădere cu 30% a traficului către clădirile de birouri.
 
Nu acelaşi lucru se poate spune despre deplasarea la magazine sau farmacii, care e în creştere cu 6% sau în parcuri, care creşte cu 29%.
 
E înregistrată totuşi o scădere de 3% către centre comerciale, muzee, cinematografe şi parcuri tematice ca un rezultat al necesităţii distanţării sociale.
 
Odată cu finalul stării de urgenţă, a fost înregistrat un interes crescut - dar nu peste o perioadă normală de dinaintea pandemiei, faţă de activităţi de recreere şi divertisment. O scădere semnificativă faţă de alţi ani a fost remarcată în privinţa căutărilor pe tema „vacanţă”. În 2020, ca o premieră a ultimilor cinci ani, românii au fost mai puţin preocupaţi de acest subiect.
 
În ciuda unui vârf de căutări înregistrat la mijlocul lunii martie, subiectul „jocuri video” a pierdut din avânt până la mijlocul lunii iulie, iar în prezent este la un nivel firesc pentru această perioadă.
 
Cea mai spectaculoasă creştere a avut-o în 2020 platforma de colaborare video Zoom. Totuşi, Netflix a reuşit să se menţină deasupra acesteia când vine vorba de interesul în România. Însă, furnizorul pentru corespondenţă Gmail a fost platforma cea mai populară dintre cele trei, pentru componenta evidentă de muncă. Fiecare dintre acestea a înregistrat scăderi similare de îndată ce s-a încheiat starea de urgenţă.
 
Mai interesant este însă subiectul „locurilor de muncă”, care, pe Google a fost în martie 2020 la un nivel întâlnit, de regulă, în timpul sărbătorilor de iarnă din luna decembrie. Totuşi, odată cu încheierea stării de urgentă, a căpătat mai multă tracţiune, însă cererea mare pentru locuri de muncă, din partea angajaţilor, nu reflectă şi o ofertă similară din partea potenţialilor angajatori.
 
În momentul în care magazinele s-au concentrat mai mult pe comerţul online, demersul a implicat şi-o concentrare pe livrare. Şi din rândul clienţilor abordarea a fost similară. În martie a fost înregistrat cel mai mare vârf în cazul căutării „livrare”. După starea de urgenţă, interesul în căutări rămâne la un nivel mai ridicat decât înainte de declararea pandemiei.
 
Un vârf similar al interesului a fost remarcat şi în cazul căutărilor pentru „comandă online”. Pentru ultimii cinci ani, în 2020 a fost atins un nivel record. Şi se menţine la un nivel mai ridicat decât înainte de luna martie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici