Cum sunt "adormite" florile pentru călătorii lungi pe mare. Acestea rezistă peste 30 de zile, iar apoi sunt vândute europenilor

  • Odată ambalate, florile vor călători sute de kilometri pe drum, într-un container special cu "atmosferă controlată".
  • La sosirea în cel mai mare port maritim al Kenyei, Mombasa, containerul este încărcat pe o navă pentru o călătorie spre Europa de aproximativ 30 de zile.
  • În ciuda călătoriei îndelungate, acestea vor fi vândute cumpărătorilor europeni cu o durată de viaţă de aproximativ o săptămână.
3064 afișări
Imaginea articolului Cum sunt "adormite" florile pentru călătorii lungi pe mare. Acestea rezistă peste 30 de zile, iar apoi sunt vândute europenilor

Cum sunt "adormite" florile pentru călătorii lungi pe mare. Acestea rezistă peste 30 de zile, iar apoi sunt vândute europenilor

Kenya a devenit unul dintre cei mai mari exportatori de flori din lume datorită poziţiei sale ecuatoriale, altitudinilor mari şi a forţei de muncă relativ ieftine, ea concurează pentru dominaţia pe piaţă cu Columbia şi Ecuador.
 
De ani de zile, cele două ţări din America Latină exportă aproximativ 10% din florile lor prin transport maritim către America de Nord şi Europa.
 
Florile sunt păstrate la o temperatură de 0,5 grade Celsius pe tot parcursul călătoriei", spune Elizabeth Kimani, managerul de calitate şi standarde la Sian Flowers.
 
Pe lângă controlul temperaturii, sistemul de atmosferă din container reduce nivelul de oxigen de la 20% la 4%, în timp ce creşte nivelul de dioxid de carbon de la 0,4% la 4%, potrivit BBC.
 
Toată această tehnologie face parte din procesul elaborat de conservare a florilor pentru cât mai mult timp posibil.
 
Prin acest [sistem] se opreşte orice activitate în flori care, ca urmare, intră în repaus", spune doamna Kimani, explicând că florile sunt puse în adormire.
 
Un sistem sofisticat de urmărire permite personalului de la compania de transport să monitorizeze temperatura, nivelul de oxigen şi CO2 pe tot parcursul călătoriei. Dar florile destinate unei călătorii atât de lungi au nevoie de o atenţie suplimentară pentru a le pregăti, imediat ce sunt culese.
 
Le culegem dimineaţa devreme, când încă este răcoare şi vor fi primele care vor intra în camera frigorifică", explică Linda Murungi de la cultivatorul Sian Flowers.
 
Trandafirii proaspăt recoltaţi, de exemplu, sunt apoi scufundaţi într-un amestec chimic pentru a-i proteja de ciuperca botrytis.
 
După aceea, tulpinile sunt puse în găleţi pentru a absorbi o soluţie de hidratare, astfel încât să poată supravieţui treizeci de zile fără apă. De asemenea, acestea sunt introduse într-o soluţie care reduce hormonul de creştere, etilena, care provoacă îmbătrânirea florilor.
 
După ce acest proces este finalizat, florile sunt ambalate în cutii de carton cu găuri în partea de sus şi de jos, care permit circulaţia aerului din sistemul containerului.

Cel mai mare obstacol pentru producătorii  de flori din Kenya

Călătoria complexă a florilor kenyene implică un risc mai mare de întârziere, deoarece containerele ratează ocazional fereastra de transfer.
 
De asemenea, portul Mombasa este cunoscut pentru întârzieri şi birocraţie. O altă provocare este şi lipsa unei aşa-numite "linii verzi" pentru produsele perisabile, florile trebuie să stea la coadă cu toate celelalte containere.
 
Din cauza acestor provocări, cultivatorii de flori din Kenya s-au ferit în trecut de transportul maritim, preferând să îşi transporte florile pe calea aerului, dar au renunţat în timpul pandemiei.
 
Fermierii au văzut cum preţul transportului aerian a crescut de la aproximativ 1,80 de dolari pe kilogram, în ianuarie 2020, la aproximativ 2,80 de dolari pe kilogram în iunie 2022, potrivit lui Harm-Jan Mostert, director comercial pentru Africa la Royal FloraHolland, compania olandeză care se află în spatele celei mai mari licitaţii de flori din lume.
 
Situaţia transportului a devenit atât de dificilă încât unii cultivatori au recurs chiar la distrugerea unor părţi din recolta lor.
 
Numai în acest an, peste trei sute de containere cu câte zece tone de flori fiecare au fost exportate din Kenya pe mare", spune dl Van der Hulst. „Aceasta reprezintă o economie substanţială de treizeci de avioane cargo pline".
 
Pe lângă faptul că este mai ieftin, utilizarea transportului maritim poate reduce emisiile de carbon cu 84%, respectiv 95%, potrivit unui studiu finanţat de guvernul britanic în 2021.
 
 
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici