Descoperire uimitoare a NASA: o exoplanetă acoperită de lavă

• O exoplanetă descoperită de sonda TESS a NASA - HD 63433 d, oferă o privire fascinantă asupra diversităţii sistemelor planetare.
  • Cu dimensiuni similare Pământului, exoplaneta orbitează în jurul unei stele asemănătoare cu Soarele şi prezintă o posibilă suprafaţă acoperită de mări de lavă topită.
Imaginea articolului Descoperire uimitoare a NASA: o exoplanetă acoperită de lavă

Sursa foto: NASA

Oamenii de ştiinţă au identificat, cu ajutorul sondei TESS a NASA, HD 63433 d, o exoplanetă cu dimensiuni similare Pământului, care orbitează în jurul unei stele asemănătoare cu Soarele, scrie Mashable.

Cu toate acestea, această exoplanetă tânără, de doar 400 de milioane de ani, este drastic diferită, fiind de 10 ori mai tânără, mult mai fierbinte şi, probabil, cu mări de lavă topită.

Descoperirea, detaliată în The Astronomical Journal, oferă un cadru valoros pentru teoriile de formare a planetelor. HD 63433 d, aflată la doar 73 de ani-lumină distanţă, menţine o proximitate arzătoare faţă de steaua sa (este de opt ori mai aproape de steaua sa gazdă decât este Mercur de Soare), completând o orbită în doar patru zile.

Expunerea sa perpetuă la doar o parte a stelei o face un subiect fascinant pentru explorarea planetară ulterioară.

Astfel, numărul de exoplanete confirmate a crescut la 5.569, iar alte peste 10.000 de candidate sunt în curs de examinare.