Formula partenerului perfect, calculată de un software

Un nou software, similar cu motoarele de recomandare folosite pentru utilizatorii site-urilor Facebook, LinkedIn şi Amazon, calculează cu ajutorul unui algoritm partenerul de viaţă perfect, cu o precizie de 95%.

1185 afișări
Imaginea articolului Formula partenerului perfect, calculată de un software

Formula partenerului perfect, calculată de un software (Imagine: Claudia Veja/Mediafax Foto)

Algoritmul, pus la punct de cercetătorii de la Universitatea Iowa, compară profilul oamenilor contactaţi online de un anumit utilizator, pentru a stabili profiluri similare, apoi scanează lista, pentru a identifica persoanele care au cea mai mare probabilitate de a răspunde, informează dailymail.co.uk.

Lista cu persoanele abordate online pentru întâlnire nu numai că include profilul acestora, oferind indicii despre preferinţele utilizatorului - ceea ce se cunoaşte sub denumirea de "gusturi" -, ci include şi persoanele care au cele mai multe şanse de a răspunde invitaţiei, pe baza "gradului iniţial de atractivitate" a utilizatorului.

Pentru a concepe formula, cercetătorii Kang Zhao, Xi Wang, Mo Yu şi Bo Gao au analizat motoarele de recomandare pe care le folosesc în prezent site-urile de întâlniri.

Utilizatorii au fost rugaţi să completeze chestionare despre trăsăturile lor de personalitate şi despre criteriile pe care le caută, iar site-urile produc o listă de parteneri potenţiali.

Echipa de cercetare a combinat ulterior aceste informaţii cu motoarele de recomandare a contactelor comune, folosite de site-uri precum Facebook şi LinkedIn.

Aceste motoare caută legături şi prieteni comuni, pentru a recomanda persoane care pot fie să fie cunoscute, fie să reprezinte o legătură utilă.

Pentru a testa exactitatea algoritmului, cercetătorii au folosit un set de informaţii preluate de pe un site de întâlniri, frecventat în 196 de zile de 47.000 de utilizatori. apoi au scanat datele obţinute în primele 98 de zile, pentru a descoperi gusturile şi gradul de atracţie a utilizatorilor şi au selectat persoanele care au trimis cinci sau mai multe mesaje. Conform informaţiilor obţinute, rata de răspuns a fost de aproximativ 95%.

Ulterior, cercetătorii au utilizat instrumentele de filtrare folosite pe site-uri precum Wuaki - un magazin online cu filme - şi de distribuitori online, cum ar fi Amazon, pentru a descoperi preferinţele utilizatorilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici