Jay Leno şi "Tonight Show" se despart după 17 ani

Jay Leno va prezenta pentru ultima oară, vineri seară, "Tonight Show", emisiune care le-a adus zâmbetul pe buze americanilor timp de 17 ani, fiind considerată cea mai importantă de gen din showbiz-ul american şi un monument al culturii din SUA, informează Media Guardian.

53 afișări
Imaginea articolului Jay Leno şi "Tonight Show" se despart după 17 ani

Jay Leno şi "Tonight Show" se despart după 17 ani (Imamgine: Mediafax Foto/AFP)

Vineri, după 17 ani de când prezintă programul, la al cărui pupitru s-a aflat începând din 25 mai 1992, Jay Leno vine pe platourile "Tonight Show" pentru o ultimă emisiune. Ultimul său invitat este persoana căreia îi predă ştafeta emisiunii, comicul Conan O'Brien.

Show-ul comun al celor doi va fi un eveniment pentru televiziunea americană, trecerea emisiunii "Tonight Show" de la Jay Leno (59 de ani) la Conan O'Brien (46 de ani) reprezentând un schimb de generaţie. În plus, schimbarea va însemna şi trecerea de la glumele în stilul "vecinului de vizavi" ale lui Leno la umorul mai acid al succesorului său.

Această schimbare a fost urmărită de NBC de mai mulţi ani, termenii schimbului de prezentatori la pupitrul "Tonight Show" fiind stabiliţi încă din 2004.

Reţeaua consideră că O'Brien este cel prin intermediul căruia poate revitaliza formatul talk-show-ului nocturn pe care Statele Unite l-au îndrăgit încă de la lansarea "Tonight Show", în 1954.

Leno s-a dovedit extrem de popular în rândul publicului, având circa cinci milioane de telespectatori pe emisiune, însă problema este că audienţa sa îmbătrâneşte. Pe de altă parte, O'Brien are mai mult succes în rândul tinerilor, în special al celor de sex masculin, audienţă extrem de atrăgătoare pentru publicitari.

Finalul erei "The Tonight Show" sub coordonarea lui Jay Leno pune capăt şi rivalităţii dintre acesta şi David Letterman, care durează de 17 ani. Cei doi au fost rivali atunci când s-a pus problema preluării programului pe care Johnny Carson l-a prezentat timp de 30 de ani. Se crede că Johnny Carson ar fi vrut ca succesorul său să fie Letterman, dar că Leno a fost mai şmecher şi a preluat poziţia.

Încă de la început, Jay Leno a avut programul pe acelaşi slot orar cu Letterman şi a început să devină mai popular decât acesta după ce Hugh Grant a apărut în emisiune la scurt timp după ce a fost arestat pentru că a apelat la serviciile unei prostituate, în 1995.

De atunci, Jay Leno a dominat ratingurile, chiar dacă stilul său de a-şi trata invitaţii nu i-a mulţumit întotdeauna pe critici, care au preferat stilul mai dur al lui Letterman.

La a 50-a aniversare a "Tonight Show", el a explicat audienţei că emisiunile de televiziune pot fi realizate "până ce (prezentatorul, n.r.) este scos pe targă sau acesta poate renunţa cât timp mai este în top".

În momentul în care a fost anunţată schimbarea, Leno a început să fie posac şi supărat, lucru care i-a făcut pe şefii de la NBC să se teamă că vedeta tv se pregăteşte să semneze un contract cu altă reţea, luându-şi cu el audienţa.

După mai multe confruntări, conducerea NBC şi Leno au ajuns la un acord, prezentatorul urmând să aibă propria emisiune, începând cu ora 22.00. Astfel, "Jay Leno Show" va începe în septembrie şi va fi transmisă cinci zile pe săptămână. Şi cu această emisiune Jay Leno trebuie să lupte cu rivali de calibru, însă de data aceasta nu mai este vorba de comici precum David Letterman sau Stephen Colbert, ci de serialul de acţiune "CSI: Miami".

În această situaţie, emisiunea lui Leno poate fi un triumf, ceea ce ar dovedi că talk-show-ul, ale cărui costuri de producţie nu sunt foarte mari, poate depăşi ratingurile serialelor, sau poate fi un dezastru.

Cu toate acestea, Jay Leno pare relaxat, el nefiind pasionat de televiziune, ci şi de maşini, având circa 100 de automobile de epocă. În plus, el continuă să aibă reprezentaţii de stand-up comedy pe teritoriul Statelor Unite, una dintre acestea fiind programată sâmbătă, la foarte puţin timp după ce îşi va lua rămas bun de la "Tonight Show".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici