Mai mult de jumătate dintre mărcile de rujuri conţin plumb

Mai mult de jumătate din rujuri conţin plumb, iar unele produse ale unor mărci celebre, precum Cover Girl, L'Oreal şi Christian Dior conţin mai mult plumb decât altele, potrivit unui studiu realizat de un grup american pentru protejarea drepturilor consumatorilor, informează Reuters.

64 afişări
Imaginea articolului Mai mult de jumătate dintre mărcile de rujuri conţin plumb

Mai mult de jumătate dintre mărcile de rujuri conţin plumb

Studiul realizat de Bodycote Testing Group în Santa Fe Spring, California, pentru Campaign for Safe Cosmetics, a scos la iveală faptul că 61% dintre cele 33 de mărci de rujuri testate conţin plumb la un nivel de 0,03 - 0,65 unităţi pe milion.

Rujul, ca şi acadelele, este ingerat. Campaign for Safe Cosmetics, o coaliţie de grupuri pentru protejarea mediului, a sănătăţii publice şi a femeilor, spune că US Food and Drug Administration (FDA) nu a stabilit o limită a nivelului de plumb din compoziţia rujurilor.

O treime dintre rujurile testate conţin un nivel de plumb care depăşeşte limita stabilită de GDA pentru acadele, de 0,1 unităţi pe milion. Acesta standard a fost stabilit pentru protejarea sănătăţii copiilor. 39% dintre rujuri nu au prezentat niveluri perceptibile de plumb, potrivit aceluiaşi studiu.

"Este imperios necesar ca producătorii să modifice formula produsului", a declarat Stacy Malkan, cofondator al coaliţiei. "Fabricarea rujurilor fără plumb în compoziţie este posibilă şi toate companiile ar trebui să facă acest lucru", a adăugat aceasta.

Odată ajuns în organism, plumbul poate provoca tulburări de comportament, limbaj şi învăţare, precum scăderea performanţelor şcolare sau creşterea agresivităţii. Femeile însărcinate şi copiii sunt cei mai vulnerabili la expunerea la plumb, metal care este asociat cu apariţia infertilităţii şi avorturile spontane.

Pe parcursul ultimelor trei luni, peste 20 de milioane de jucării realizate în China au fost retrase de pe piaţă pentru că vopseaua utilizată pentru acestea conţinea plumb.

Coaliţia spune că unele mărci de rujuri mai ieftine, precum Revlon, nu au prezentat un nivel detectabil de plumb, în timp ce altele, mai scumpe, precum Dior Addict, au prezentat un nivel foarte mare de plumb în compoziţie.

Asociaţia fabricanţilor de produse cosmetice şi de toaletă din SUA a declarat într-un comunicat că plumbul apare din întâmplare în compoziţia rujurilor şi nu este adăugat intenţionat în produsele cosmetice. FDA a "impus limite stricte pentru nivelul de plumb din rujuri şi, de fapt, a analizat majoritatea produselor pentru a vedea dacă reglementările sunt respectate", a continuat asociaţia.

Filiala americană a L'Oreal a indicat că produsele sale sunt verificate şi testate de o echipă de specialişti formată diun toxicologi, farmacişti şi medici. "Toate mărcile L'Oreal Group respectă reglementările FDA" şi măsurile de securitate de pe pieţele internaţionale, a adăugat L'Oreal USA.

Procter & Gamble a declarat într-un comunicat că acea concentraţie de plumb la care este expus consumatorul prin utilizarea rujului este "de sute de ori mai mică decât cea care se găseşte în mâncare, apă sau aer".

"Plumbul se formează în organism cu timpul, iar rujurile care conţin plumb, aplicate de câteva ori în fiecare zi, pot contribui la creşterea nivelului de expunere. Ultimele studii asupra acestui subiect au scos la iveală faptul că nu există un nivel sigur de expunere la plumb", a spus profesorul Mark Mitchell, preşedinte al Connecticut Coalition for Environmental Justice.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici