• A fost descoperit un dinozaur înrudit în mare măsură cu Tyrannosaurus Rex, dar cu un corp de mărimea unei găini, care probabil că ar fi dominat în urmă cu aproximativ 200 de milioane de ani.
  • Experţii spun că Pendraig milnerae era înrudit cu T-Rex şi este posibil să fi fost un prădător de vârf, în ciuda dimensiunilor sale reduse.
Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă au descoperit un dinozaur de mărimea unei găini. În ciuda dimensiunilor sale reduse, acesta a fost numit ”dragon-şef”

Sursa foto: Hepta

Micuţa, dar temuta creatură, ale cărei rămăşiţe fosilizate au fost găsite într-o carieră din sudul Ţării Galilor, este cel mai vechi teropod, un grup care include T-Rex, găsit în Marea Britanie.

A fost numit Pendraig milnerae, pendraig însemnând "dragon-şef" în galeza medie, iar milnerae în onoarea regretatei Angela Milner, un stâlp al galeriei de dinozauri a Muzeului de Istorie Naturală, cercetător şi adjunct al custodelui paleontologiei la muzeu timp de peste 30 de ani, potrivit The Guardian.

Fosilele fragmentare de Pendraig milnerae au fost descoperite într-o carieră din sudul Ţării Galilor în anii 1950, dar în ultimii ani au fost ascunse într-un sertar împreună cu câteva mostre de crocodili, până când au fost găsite de Milner.

Cele două noi specii de dinozauri este posibil să fi cutreierat ceea ce este în prezent Insula Wight, acum 125 de milioane de ani. Se crede că acest dinozaur a trăit acum 200 de milionae de ani, în perioada Triasicului târziu. Probabil că avea un corp de dimensiuni asemănătoare cu cel al unei găini din zilele noastre, dar cu o coadă de aproximativ un metru lungime.

Stephan Spiekman, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală, a declarat: „Pendraig milnerae a trăit aproape de începutul evoluţiei dinozaurilor carnivori. Din oasele pe care le avem reiese clar că era un carnivor, dar la începutul evoluţiei acestui grup, aceste animale erau destul de mici, spre deosebire de dinozaurii carnivori foarte cunoscuţi, cum ar fi T-Rex, care au evoluat mult mai târziu”.

Spiekman şi colegii săi i-au dat numele de ”dragon-şef” pentru a onora poziţia sa probabilă de prădător suprem. Referirea la Milner, care a murit în august, a fost potrivită, deoarece ea a jucat un rol vital în descoperirea speciei, precum şi pentru că a contribuit semnificativ la înţelegerea speciei de teropode.

Descoperirea acestei noi specii ar putea oferi, de asemenea, dovezi pentru un posibil nanism insular. Spiekman a declarat: „Zona în care au fost găsite aceste specii a fost cel mai probabil o insulă în perioada în care au trăit. Speciile care trăiesc pe insule au adesea tendinţa de a deveni mai mici decât cele de pe continent, într-un fenomen numit nanism insular".

El a spus că, deoarece Pendraig nu era complet crescut, nu a fost posibil să se ajungă la concluzii în acest sens. „Avem nevoie de mai multe dovezi de la mai multe specii pentru a investiga potenţialul de nanism insular în această zonă, în acea perioadă, dar dacă am putea dovedi acest lucru, ar fi cea mai timpurie apariţie cunoscută a acestui fenomen evolutiv”.

Richard Butler, co-autor al unui articol despre dinozaur şi profesor de paleobiologie la Universitatea din Birmingham, a declarat că „descoperirile de dinozauri sunt foarte rare în Ţara Galilor, iar aceasta este doar a treia specie de dinozaur cunoscută din această ţară. Este foarte interesant să aflăm mai multe despre dinozaurii care au trăit aici, în Marea Britanie, în timpul Triasicului, chiar în zorii evoluţiei dinozaurilor”.

Rămăşiţele au fost găsite în anii '50 de paleontologii Pamela Robinson şi Kenneth Kermack. Acestea au fost studiate, dar creatura nu a fost numită.

Susannah Maidment, cercetător senior în paleobiologie la Muzeul de Istorie Naturală, încerca să dea de urma specimenului şi a apelat la ajutorul lui Milner. „Ea a plecat şi aproximativ trei ore mai târziu îl avea. L-a găsit într-un sertar cu rămăşiţe de crocodil".