Persoanele care mănâncă floricele de porumb, imune la reclamele proiectate în cinematografe

Persoanele care mănâncă floricele de porumb în sălile de cinematograf sunt imune la reclamele proiectate înainte de difuzarea filmelor, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din oraşul german Köln.

608 afișări
Imaginea articolului Persoanele care mănâncă floricele de porumb, imune la reclamele proiectate în cinematografe

Persoanele care mănâncă floricele de porumb, imune la reclamele proiectate în cinematografe (Imagine: Shutterstock)

Floricelele de porumb mâncate în cinematograf pot fi iritante nu doar pentru vecinii de scaun din sală, ci şi pentru creatorii de reclame, întrucât mestecatul face ca publicitatea difuzată înaintea filmelor să devină ineficientă, afirmă autorii acestui studiu.

Creatorii de reclame reuşesc să "imprime" numele unor mărci în creierele spectatorilor deorece buzele şi limba privitorului simulează în mod automat, instinctiv, pronunţia noului nume - al mărcii respective - atunci când acesta este auzit pentru prima dată. De fiecare dată când acel nume este reauzit, gura persoanei în cauză practică pronunţia acestuia.

Autorii studiului, publicat în Journal of Consumer Psychology, sunt de părere că acest "discurs interior" poate fi perturbat de masticaţie, un proces care face ca efectul repetiţiei să devină ineficient, informează guardian.co.uk.

În cadrul acestui experiment, cercetătorii germani au invitat un grup de 96 de persoane într-o sală de cinema pentru a viziona un film, care a fost precedat de o serie de reclame. Jumătate dintre participanţi au primit pungi cu floricele de porumb, iar ceilalţi au primit cuburi de zahăr care se dizolvă foarte repede în gură.

Un test realizat la finalul proiecţiilor a evidenţiat faptul că reclamele nu au avut niciun efect asupra acelor spectatori care au mâncat popcorn în timpul calupului de publicitate. Ceilalţi spectatori au prezentat reacţii psihologice pozitive faţă de produsele promovate cu ajutorul reclamelor vizionate în sala de cinematograf.

Sascha Topolinski, unul dintre autorii studiului, consideră că rezultatele experimentului ar putea pune sub semnul întrebării vânzarea de astfel de produse în sălile de cinematograf.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici