Reclama unui film cu Angelina Jolie, interzisă în Marea Britanie

O reclamă de televiziune ce promovează lansarea pe DVD, în Marea Britanie, a filmului "Wanted", cu Angelina Jolie într-unul din rolurile principale, a fost interzisă de autorităţi deoarece "glorifică" armele de foc şi folosirea acestora, informează BBC News Online.

638 afișări
Imaginea articolului Reclama unui film cu Angelina Jolie, interzisă în Marea Britanie

Reclama unui film cu Angelina Jolie, interzisă în Marea Britanie

Asociaţia britanică The Advertising Standards Authority (ASA) a decis că această reclamă induce ideea că "armele sunt sexy şi strălucitoare".

Producătorii studiourile Universal Pictures au fost informaţi că reclama nu poate fi difuzată în forma ei actuală şi că nu poate fi vizionată nici chiar de copiii cu vârste mai mari.

ASA a primit o plângere din partea unui telespectator care a reclamat faptul că acest spot publicitar glorifică folosirea armelor de foc şi s-a declarat împotriva difuzării ei la posturile de televiziune din Marea Britanie, în dimineţile de duminică, la ore în care acest spot poate fi vizionat de majoritatea copiilor.

ASA a declarat că reclama televizată pentru acest film, care este deja certificat cu eticheta de "18+", nu a primit aprobarea de a fi difuzată la intervale orare în care poate fi vizionată de copii.

Studiourile Universal au replicat susţinând că reclama lor nu a fost difuzată la intervale orare nepotrivite şi că aceasta nu are un conţinut nepotrivit.

Reprezentanţii Universal au adăugat menţionând că şi alte filme care prezintă arme de foc şi curse de urmărire cu maşini de lux au beneficiat de reclame televizate, care le prezentau drept "cele mai «cool» filme ale anului" dar, în cazul lor, nu s-au înregistrat plângeri şi ele nu au fost interzise.

Aceiaşi reprezentanţi ai studiourilor Universal au considerat că această interdicţie a fost de fapt o obiecţie împotriva filmelor în care rolul principal este deţinut de o femeie şi nu ar fi de fapt o interdicţie bazată pe îngrijorările generate de promovarea violenţei.

Clearcast, compania britanică care aprobă reclamele pentru televiziune şi regimul lor de difuzare a declarat că telespectatorii sunt capabili să facă singuri distincţia între armele dintr-un film de ficţiune şi realitatea unei crime urbane.

În septembrie 2008, afişele publicitare ale filmului au fost interzise de către ASA, care a cenzurat imaginile şi textul publicitar ale posterului, considerând că acestea "prezintă într-o manieră strălucitoare folosirea armelor de foc".

Filmul "Wanted" a fost lansat în Marea Britanie în iunie 2008, a intrat direct pe locul al doilea în clasamentul încasărilor şi a vândut bilete în valoare de peste trei milioane de lire sterline (aproximativ 3,25 milioane de euro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici