Test ADN pentru depistarea cancerului de col uterin

Un test ADN care poate depista virusul responsabil de apariţia cancerului de col uterin mai rapid decât testele tradiţionale a fost dezvoltat de cercetătorii olandezi, potrivit unui studiu publicat, joi, în revista The Lancet, transmite Reuters.

1 afișare
Imaginea articolului Test ADN pentru depistarea cancerului de col uterin

Test ADN pentru depistarea cancerului de col uterin

Datorită acestui test, femeile nu mai sunt nevoite să facă atât de multe scanări ca de obicei şi pot primi tratament anti-cancer în etapa iniţială a bolii, potrivit autorului studiului Chris Meijer, cercetător la centrul medical al Universităţii VU din Amsterdam.

"Cu cât virusul este depistat mai devreme, cu atât pacienta are mai multe şanse de a se vindeca", a adăugat acest.

În testele tradiţionale, de tipul Papanicolau, medicii prelevează celule de pe colul uterin pe care le analizează la microscop pentru a vedea dacă există eventuale leziuni precanceroase. Testul genetic depistează o eventuală infecţie căutând papilomavirusul uman (HPV) care provoacă apariţia bolii.

Testul genetic poate arăta cu o mai mare acurateţe riscul de leziuni precanceroase: "Dacă testul iese pozitiv, probabilitatea existenţei unor leziuni precanceroase este foarte mare. Testele tradiţionale nu sunt atât de sensibile", a spus Meijer.

Analiza ADN a fost testată pe 17.000 de femei cu vârste cuprinse între 29 şi 56 de ani. La cinci ani de la efectuarea testului genetic, voluntarele au fost consultate de specialişti, care au concluzionat că acesta are o acurateţe cu 50% mai mare decât testele tradiţionale.

Cancerul de col uterin este provocat de virusul HPV, care se transmite pe cale sexuală, şi este pe locul al doilea în topul celor mai frecvente cancere la femei.