TVR vrea să vândă filme de Marian Crişan şi Radu Jude, dar şi "Pistruiatul" şi seria "BD", la Cannes

Două scurtmetraje semnate de Marian Crişan, unul în regia lui Radu Jude, dar şi "Pistruiatul", seria "Brigada Diverse" şi "De-aş fi... Harap Alb" se numără printre producţiile pe care TVR încearcă să le vândă la târgul de televiziune MIPTV, care se desfăşoară la Cannes, între 30 martie şi 3 aprilie.

69 afișări

Televiziunea Română şi-a achiziţionat un stand propriu la târgul MIPTV, care a debutat luni, la Cannes. Motivul este unul strategic, acela de a vinde produsele proprii, transmite trimisul MEDIAFAX la Cannes.

TVR s-a prezentat la Cannes cu o echipă formată din opt persoane, printre care se numără Luminiţa Boerescu, Head of Selection and Programming TVR, Laura Florescu, Senior Acquisition and Sales Executive în TVR, şi Cipriana Voicu, directorul financiar al Televiziunii Publice.

Oferta cu care a venit TVR la Cannes este una diversificată şi cuprinde documentare, producţii de ficţiune şi imagini de arhivă. De asemenea, catalogul de vânzare al TVR cuprinde şi producţii dedicate dansului şi muzicii, dar şi producţii dedicate unor personalităţi şi producţii istorice.

Astfel, printre produsele pe care TVR le promovează la Cannes în vederea vânzării se numără două producţii regizate de câştigătorul premiului Palme d' Or 2008 pentru scurtmetraj, Marian Crişan - "The Amateur/ Amatorul" şi "Family portrait/ Portret de familie".

Tot printre coproducţiile cu care TVR a venit la Cannes se numără şi scurtmetrajul "In the morning/ Dimineaţa", de Radu Jude, dar şi documentarele "Cold Waves/ Război pe calea undelor", de Alexandru Solomon, "The one, the only, the real Tarzan/ Unicul, adevăratul Tarzan", de Florin Iepan, "Liviu Ciulei - With Thoughts and images/ Cu gândiri şi cu imagini", de Liviu Ciulei, "Operation Moses/ Operaţiunea Moise", de Radu Mihăileanu, şi "Children of the Decree/ Născuţi la comandă. Decreţeii", de Florin Iepan.

Televiziunea Română încearcă să vândă la Cannes şi producţii de ficţiune, precum "Witnesses/ Martorii", în regia lui Dan Piţa şi Şerban Marinescu, "Emergency Ward/ La urgenţă", de Andrei Zincă, şi "On the highway/ La drumul mare", de Gabriel Sârbu.

Oferta TVR cuprinde şi câteva documentare despre România, printre care "Drumul către infinit: Constantin Brâncuşi", în regia lui Cristian Amza, "Gheorghe Zamfir", în regia Marianei Badan, dar şi o serie de producţii despre Ceauşescu, reunite sub denumirea "Documente video din decembrie 1989 - ianuarie 1990", "Freedom Practice/ Exerciţii de libertate" şi "Facts from the revolution/ Întâmplări din revoluţie", de Ştefan Dimitriu.

"Discover your Europe/ Descoperă Europa ta", o serie de reportaje regizate de Gabriel Gherghescu, "On the silk road/ Pe drumul mătăsii", un documentar semnat de Horaţiu Rusu, şi "With 80 paintings to the end of the world/ Cu 80 de tablouri la capătul lumii", documentar produs de Horaţiu Rusu, se află şi ele pe lista de oferte a Televiziunii Române la MIPTV 2009.

Totodată, TVR promovează în cadrul târgului şi oferta TVR Media, care cuprinde "All sails up!/ Toate pânzele sus", de Mircea Mureşan, "Pistruiatul", regia Francisc Munteanu, o integrală Caragiale, formată din şapte producţii printre care şi "O scrisoare pierdută", dar şi seria de filme "Brigada Diverse", regizată de Mircea Drăgan.

Oferta TVR Media la Cannes cuprinde şi filmele "Secretul lui Bachus" şi "Secretul lui Nemesis", de Geo Saizescu, "De-aş fi... Harap Alb", de Ion Popescu-Gopo, "Haiducii lui Şapte Cai", de Dinu Cocea, "Pădureanca" şi "Faimosul paparazzo", de Nicolae Mărgineanu.

Pe de altă parte, TVR a venit la târg şi pentru a cumpăra programe TV, în contextul în care grilele de programe ale posturilor operate de Societatea Română de Televiziune s-au modificat. Astfel, TVR vrea să achiziţioneze la MIPTV filme atât pentru TVR 1, cât şi pentru TVR 2 şi TVR Cultural.

"TVR 2 are o linie nouă de filme, o să difuzăm şi filme documentare. În ceea ce priveşte TVR 1, în prime time ne dorim filme cât mai bune. Noi avem deja contracte cu producători majori de filme, precum Universal, de acolo e cumpărat «Dr. House», o să avem o întâlnire cu ei mâine (miercuri, n.r.). Pe de altă parte, strategia canalului include aşa-zisele seriale premium. Cele mai bune programe care se produc le vom avea şi noi", a declarat pentru MEDIAFAX Luminiţa Boerescu, Head of Selection and Programming TVR.

Potrivit reprezentanţilor TVR, criza economică se simte la nivelul actualei ediţii a MIPTV. "Se văd foarte puţini cumpărători. Ieri (luni, n.r.) a fost prima zi şi ne aşteptam să fie mai mulţi cumpărători", a declarat pentru MEDIAFAX Cipriana Voicu, directorul economic al Televiziunii Publice.

De altfel, prezenţa Ciprianei Voicu la MIPTV 2009 se justifică şi prin necesitatea TVR de a lua "decizii imediate", într-un context în care audiovizualul internaţional este influenţat de criza economică.

"Toată lumea este într-o stare de expectativă. Vin mai mult pentru păstrarea contactelor, nu pentru noi angajamente şi, în general, târgul este un loc al contactelor, nu al deciziilor finale", a explicat Luminiţa Boerescu.

MIPTV este una dintre cele mai importante manifestări din domeniu audiovizual, la nivel internaţional. Târgul reuneşte anual televiziuni, producători de film, distribuitori, cumpărători, dar şi vedete.

Un număr de 24 de companii care operează pe piaţa media şi în audiovizualul din România, printre care Pro TV şi TVR, dar şi actori din telenovela "Regina", precum Diana Dumitrescu şi Cabral, participă la Târgul de televiziune MIPTV, care se desfăşoară la Cannes.

MIPTV, unul dintre cele mai importante târguri internaţionale de vânzare şi de achiziţionare de produse de televiziune, se desfăşoară la Palais des Festivals, pe o suprafaţă impresionantă - 22.000 mp, potrivit site-ului manifestării.

La cea de-a 46-a ediţie a târgului s-au înscris peste 13.000 de participanţi, de la 4.500 de companii din 111 ţări, printre care şi România. Participanţii la eveniment sunt împărţiţi în trei categorii: cumpărători de programe, vânzători de programe şi reprezentanţi ai presei.

Totodată, la MIPTV, companii din 52 de ţări - printre care şi MediaPro Distribution şi TVR - îşi vor prezenta oferta de programe în cadrul a peste 500 de standuri.

România este reprezentată la această ediţie a târgului de un număr de 24 de companii, cu cinci mai puţine decât la ediţia de anul trecut a evenimentului, şi un număr total de 79 de persoane.

Printre companiile din România prezente la MIPTV se numără: Pro TV SA, MediaPro Distribution, Antena 1, B1 TV, Naţional TV, Dogan Media, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media şi Neptun Media. În calitate de cumpărători de programe au venit la MIPTV şi reprezentanţii platformei digitale Boom TV, dar şi ai caselor de producţie Paprika Entertainment, Zucchero Media, Direct Target şi ai distribuitorului de film Empire Film. Şi producătorul TV Valeriu Lazarov este prezent la Cannes, în calitate de preşedinte executiv al companiei Prime Time Communications SA din Spania.

La MIPTV vor fi prezente, însă, şi companii care operează pe piaţa românească, precum Discovery, Euronews, Eurosport, France 24, Lagardere, MTV Networks, NBC Universal Global Networks, RFI, TV5.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici