O misiune comună lansată de NASA şi Agenţia Spaţială Europeană a obţinut cele mai detaliate fotografii ale Soarelui făcute vreodată. Imaginile au fost surprinse de sonda Solar Orbiter, lansată la începutul lunii februarie, cu ocazia primei sale apropieri de Soare, la jumătatea lunii iunie.

Imaginea articolului VIDEO - NASA a publicat cele mai detaliate fotografii cu Soarele realizate vreodată

NASA a publicat cele mai detaliate fotografii cu Soarele realizate vreodată

„Aceste imagini fără precedent ale Soarelui sunt cele mai detaliate pe care le-am obţinut vreodată”, a declarat Holly Gilbert, cercetător NASA . „Aceste imagini uimitoare îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să îmbine straturile atmosferice ale Soarelui, ceea ce este important pentru înţelegerea modului în care influenţează acesta vremea pe Pământ şi în întregul sistem solar”, a explicat Gilbert.

Oamenii de ştiinţă implicaţi în misiune au spus că, deşi primele imagini obţinute de o navă spaţială servesc doar pentru a confirma că instrumentele sale funcţionează, aceste fotografii dezvăluie un nivel de detaliu fără precedent.

>

„Nu ne-am aşteptat la rezultate atât de mari atât de devreme”, a spus Daniel Müller, om de ştiinţă al proiectului ESA Solar Orbiter.

Nava spaţială poartă şase instrumente imagistice care studiază fiecare aspect diferit al soarelui. Unul dintre ele, care vizează imaginile ultraviolete extreme, a surprins mici puncte luminoase printre vârtejuri de galben şi gri.