YouTube va închiria filme online, pe perioada festivalului Sundance

YouTube face primii paşi în domeniul afacerilor de închiriere de filme online, prin lansarea, pe 22 ianuarie, a unui serviciu care va pune iniţial la dispoziţia publicului cinci pelicule, informează BBC News Online.

347 afișări
Imaginea articolului YouTube va închiria filme online, pe perioada festivalului Sundance

YouTube va închiria filme online, pe perioada festivalului Sundance

Youtube va pune la dispoziţie iniţial, pentru închiriere, doar cinci filme, care au participat la ediţiile 2009 şi 2010 ale festivalului Sundance. În primă fază, acest serviciu va fi disponibil doar în Statele Unite.

Această iniţiativă a YouTube, care este proprietatea Google, reprezintă un pas major pentru site-ul care a început să caute modalităţi de a obţine venituri.

"Acesta este un pas important pentru YouTube, în sensul că încearcă să îşi monetizeze site-ul", a declarat Mike McGuire, analist în cadrul centrului de cercetare Gartner. "Acest lucru clar le deschide o uşă către marile studiouri de film", a adăugat el.

Furnizorii de conţinut vor fi capabili să stabilească preţul pentru închirierea creaţiilor lor, YouTube urmând să primească o parte din venituri. Majoritatea filmelor de la festivalul Sundance pot fi închiriate în schimbul unei taxe de 3,99 dolari pentru fiecare utilizator, care se poate uita la pelicula aleasă în decurs de 48 de ore.

Site-ul, cunoscut pentru conţinuturile generate de utilizatori pe care le găzduieşte, a precizat că, de pe pagina web, se descarcă 20 de ore de conţinut video în fiecare minut.

În august 2009, compania de cercetare de piaţă Comscore a raportat că peste 10 miliarde de videoclipuri au fost vizualizate în cadrul YouTube.

Responsabili ai industriei de film din SUA consideră că acţiunea YouTube privind închirierea de pelicule online ar putea fi pasul premergător lansării unor servicii cu plată ambiţioase, de tip "pay-per-view" (plata pentru vizualizare - n.r.). De altfel, se estimează că, pe viitor, YouTube se va extinde cu un catalog pentru închiriere de conţinuturi, care va include emisiuni TV şi filme de la principalele studiouri cinematografice.

"Conţinutul este rege în acest tip de afacere, iar festivalul Sundance reprezintă un prim pas extrem de bun", consideră McGuire. "Negocierile cu marile studiouri asupra drepturilor de distribuţie nu este pentru persoanele slabe de înger. Google trebuie să îşi perfecţioneze modelul de livrare şi pe cel de taxare", a adăugat el.

YouTube oferă deja filme din arhivele Metro-Goldwyn-Mayer şi se aşteaptă să încheie acorduri similare şi cu alte studiouri în următoarele săptămâni şi luni, extinzându-şi oferta de filme, după cum se sugerează pe blogul oficial al platformei.

"În următoarele săptămâni, vom incita un grup restrâns de parteneri din alte industrii, pe lângă cea a filmului independent, pentru a lua parte la această nouă iniţiativă", se arată pe blogul YouTube.

Analişti ai industriei au remarcat că YouTube a avut dificultăţi, în trecut, în ceea ce priveşte convingerea studiourilor de a-şi partaja filmele de succes, cum ar fi cele nou lansate sau pe cele cu încasări semnificative în box-office.

"YouTube nu a avut prea mult noroc în ultimii ani în ceea ce priveşte atragerea principalelor studiouri şi reţele TV către difuzarea de conţinut premium prin intermediul său, lucru care ar ajuta platforma să atragă mai multă publicitate", apreciază Ben Fritz de la Los Angeles Times. "Mai multe studiouri au optat pentru a-şi pune conţinuturile pe platforma Hulu, joint venture al NBC Universal, News Corp şi Walt Disney", a adăugat el.

Analiştii indică însă faptul că filmele distribuite în sistem "pay-per-view" vor pune YouTube în competiţie directă cu alte servicii, cum ar fi iTunes de la Apple, Amazon.com sau XBox Live al Microsoft.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici