Alegeri 2020: Bătălia starurilor se dă în Capitală

  • Capitala e împânzită de afişe electorale
  • Candidaţii îţi transmit mesaje subliminale
  • Specialist marketing politic: Afişul trebuie să îţi sară în ochi
632 afişări

Te uiţi în stânga şi-n dreapta, afişe electorale. "Priveşte cerul" s-a transformat în „priveşte cine candidează”, iar bannerele sunt peste tot. Dar, nu-i aşa, campania este în Firea politicienilor.

Nici anul acesta nu lipsesc sloganurile mai mult sau mai puţin inspirate. De la acronimul Gabrielei FIREA, la promisiunile lui Dan Tudorache că îţi va moderniza liftul sau va opri poluarea la simpla convingere „hai, că se poate” a lui Băluţă.

Radu Delicote, specialist în marketing politic, spune că anul acesta, se dă o bătălie a superstarurilor. De la postură, la mimică şi culorile alese, aspiranţii la primăriile Bucureştiului îţi transmit semnale. Uite cum încearcă să te convingă candidaţii să le dai un vot.

Radu Delicote, specialist marketing politic:”Afişul electroral are o singură menire, să fie uşor vizibil când treci cu viteză pe stradă, să-ţi sară în ochi când te grăbeşti.  Trebuie  să ţii cont de o singură regulă: dacă mesajul tău e înţeles de un copil de 6 ani şi de bunica lui de 80, atunci, mesajul tău este bun. O poziţionare de nişă, uite, un joc de cuvinte amuzant, uite ştiu şi eu cine este acel candidat. Partidul în sine nu are cea mai bună percepţie vs candidatul, omul,  de aceea optează candidaţii să se promoveze pe ei înşişi în detrimentul siglei de partid”.

Iată ce spune Radu Delicote despre Gabriela Firea şi Nicuşor Dan: ”Ambii candidaţi apelează la ideea de echipă, ideea de oameni, împreună, noi”.

Despre Nicuşor Dan: ”Un candidat care se vrea venit pe un cal alb, care va rezolva problemele, un om nou, dar la a treia candidatură”.

Despre Adina Alberts: ”Pe alb şi o serie de elemente subliminale, dacă aş putea să zic, căci medicina, nu? Această imaculare, albul pe care îl foloseşti pentru a induce ideea de curăţenie de sănătate. Pe Dana Albert am văzut-o în afişe cu cu domnul Negoiţă, dacă nu mă înşel, deci e un transfer de capital de imagine de la un personaj politic deja existent către un personaj nou venit”.

Despre Călin Popescu Tăriceanu: ”În cazul lui Călin Popescu Tăriceanu este o chestiune diferită. Călin Popescu Tăriceanu este în plan american. Şi atunci plan american vs gros plan prim plan cum avem aici, te poate diferenţia într-o avalanşă de alte mesaje şi alte afişe”.

 

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici