ANALIZĂ Mediafax Research & Monitoring: Ce şi cât postează prezidenţiabilii pe Facebook şi care sunt efectele

Victor Ponta este cel mai activ pe Facebook dintre candidaţii la Preşedinţie, în săptămâna 1-7 septembrie, având 40 de postări pe wall-ul său, care au adunat 176.398 de like-uri şi 10.720 de comentarii şi 12.204 share-uri, relevă o analiză a Mediafax Research&Monitoring.

1103 afişări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Research & Monitoring: Ce şi cât postează prezidenţiabilii pe Facebook şi care sunt efectele

ANALIZĂ Mediafax Research & Monitoring: Ce şi cât postează prezidenţiabilii pe Facebook şi care sunt efectele

Potrivit analizei, în prima săptămână a lunii septembrie prezidenţiabilii au avut în total 115 postări, care au însumat 348.000 de like-uri, având astfel un impact asupra unui număr de oameni comparabil cu numărul telespectatorilor postului tv de ştiri Antena 3 la o oră de prime-time.

Ponta este urmat în top de Klaus Iohannis, cu 34 de postări 111.205 like-uri, 4.444 comentarii şi 7.480 share-uri, Elena Udrea - 26 postări, 59.382 like-uri, 2.731 comentarii şi 2.967 share-uri, Szilagyi Zsolt - 8 postări, 625 like-uri, 7 comentarii şi 95 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu - 6 postări, 382 like-uri, 40 comentarii şi 50 share-uri şi Dan Diaconescu. cu o postare, care a adunat 47 de like-uri, 21 de comentarii, dar care nu fost distribuită de nimeni.

În ceea ce priveşte analiza conţinutului postărilor, Victor Ponta a abordat cu precădere aspecte legate de familie, realizări ale guvernării, aspecte legate de actualitatea politică, cum ar fi: vizita în China, criza din Ucraina, reducerea CAS, etc. Unele dintre mesajele politice sunt însoţite de atacuri la adresa adversarilor. Cele mai multe aprecieri le-au strâns fotografiile de familie, în special cele în care au apărut copiii săi. Din cele 40 de postări 18 au fost mesaje politice acoperind toate domeniile vieţii politice, care au strâns 46.120 like-uri şi 4.540 share-uri, 11 au fost mesaje legate de vizita în China, care au primit 54.425 like-uri şi 5.500 share-uri, 8 au fost mesaje cu poze ale familiei Ponta, care au contorizat 63.000 like-uri şi 900 share-uri şi 3 mesaje personale, care au primit 12.853 like-uri şi 1.264 share-uri.

Klaus Iohannis abordează şi el principalele teme de actualitate, în cheie critică la adresa actualei guvernări. Mesajul lui Iohannis este preponderent abstract, reactiv şi cu accent pe viitor. Şi Iohannis a apreciat avantajele comunicării în social media, oferind fanilor 34 de postări, din care 21 au fost mesaje politice, care au obţinut 69.034 like-uri şi 5.903 share-uri, 9 relatări despre vizite în ţară, cu 23.149 like-uri şi 941 share-uri şi 4 mesaje personale, cu 19.022 like-uri şi 636 share-uri.

Elena Udrea s-a concentrat săptămâna trecută pe Facebook asupra "turneului electoral" care a acoperit aproape tot vestul ţării, precum şi judeţul Dâmboviţa, dar nu a uitat să sublinieze şi apropierea faţă de familia lui Traian Băsescu, postând o poză cu nepoata acestuia. Udrea oferă fanilor 26 de postări în care se prezintă în acelaşi timp ca femeie activă şi întreprinzătoare, dar şi ca opozant al guvernării Ponta şi "intim" al familiei Băsescu. Din cele 26 de postări 18 sunt relatări de la vizite în ţară, ce au totalizat 35.543 like-uri şi 1.315 share-uri, 2 sunt mesaje politice cu atacuri la adversarii Ponta şi Iohannis, care au primit 3.134 like-uri şi 988 share-uri, 4 sunt referiri la prezenţe în diverse emisiuni, cu 6.476 like-uri şi 468 share-uri şi 2 mesaje personale, cu 14.229 like-uri şi 196 share-uri.

Ceilalţi candidaţi nu par să acorde importanţă prea mare comunicării pe Facebook. Astfel, Szilagyi Zsolt are 8 postări, toate în limba maghiară, Călin Popescu Tăriceanu în 6 postări face referire strict la prezenţa sa în emisiuni televizate sau la evenimente dificil de identificat, iar Dan Diaconescu, deşi are propria-i pagina de politician poate fi considerat aproape absent din Facebook, cu o singură postare.

În ceea ce priveşte "engagement-ul" fanilor, cel mai bine stă Klaus Iohannis, care deşi are mai puţini fani ca Ponta, 15,64% dintre ei discută despre ce a postat prezidenţiabilul ACL. Iohannis este urmat în acest top de Szilagyi Zsolt, cu 7,37%, Călin Popescu Tăriceanu - 1,34%, Elena Udrea - 1,27%, Victor Ponta - 0,85%, Dan Diaconescu - 0.64%.

Szilagyi Zsolt, care postează numai în limba maghiară, are cea mai mare "putere" a mesajului în rândul fanilor săi, 3,47% dintre aceştia apreciind postările (medie săptămânală pe postare), următorii fiind Klaus Iohannis - 2,58%, Elena Udrea - 1,16%, Victor Ponta - 0,93%, Călin Popescu Tăriceanu - 0,45% şi Dan Diaconescu - 0,32%.

Evoluţia numărului de fani faţă de săptămâna anterioară (25 - 31 august) arată creşteri la toţi prezidenţiabilii: Victor Ponta - 0.9%, Klaus Iohannis - 18,5%, Elena Udrea - 1,3%, Szilagyi Zsolt - 8%, Călin Popescu Tăriceanu - 1,4%, Dan Diaconescu - 0,2%.

Evoluţia numărului de like-uri faţă de săptămâna anterioară arată creşteri la Victor Ponta (8%), Elena Udrea (21,2%), Szilagyi Zsolt (56,6%), Călin Popescu Tăriceanu (6,7%) şi scăderi la Klaus Iohannis (-65,4%) şi Dan Diaconescu (-64,1%).

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici