Curaj: Am primit lista cu revendicările FSLI, sunt probleme "istorice"

Ministrul Educaţiei Adrian Curaj a declarat, marţi, că a primit lista cu revendicările Federaţiei Sindicale Libere din Învăţământ (FSLI) şi că acestea sunt probleme vechi, din sistem, pe care încearcă să le rezolve.

626 afișări
Imaginea articolului Curaj: Am primit lista cu revendicările FSLI, sunt probleme "istorice"

Curaj: Am primit lista cu revendicările FSLI, sunt probleme "istorice" (Imagine: Victor Ciupuliga/ Arhiva Mediafax Foto)

Salariile mici, decontarea integrală a navetei profesiorilor, programele şcolare, toate acestea sunt probleme "istorice" ale sistemului de învăţământ pe care Ministerul Educaţiei încearcă să le rezolve, a explicat ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, prezent la evenimentul organizat de Ministerul Afacerilor Interne "Şi tu poţi stopa corupţia", de la Palatul Copiilor, în contextul săptâmânii "Şcola Altfel".

"Eu am vorbit mereu cu dânşii (sindicaliştii n.r.) am primt problemele pe care aceştia le subliniază, care sunt istorice, sunt de foarte mult timp şi necesită atenţie. Eu m-am întâlnit cu dânşii permanent, s-a văzut toată implicarea lor în perioada în care noi am făcut un efort mare pentru programele cadru de la gimaziu. Am fost la evenimente împreună, am participat împreună la dialogul public. De asemenea, sunt convins că sunt multe subiecte importante pentru şcoală, pentru elevi. Ne străduim să găsim o soluţie sustenabilă pentru transport, pentru că în ultimii doi ani s-au întâmplat nişte lucruri de nedorit, în sensul că în acelaşi judeţ, pe aceeaşi distanţă, preţurile sunt şi de zece ori mai mari", a declarat ministrul Adrian Curaj.

Întrebat dacă se poate asigura decontul integral al navetei atât pentru profesori cât şi pentru elevi, ministrul a răspuns: "Este important ca acest lucru să ducă acolo unde trebuie. Şi ne-am consultat mult. Achiziţia de transport se face la nivelul Consiliului Judeţean şi noi considerăm şi facem un efort mare ca toate resursele financiare să ajungă la Consiliile Judeţene astfel încât acolo unde se face achiziţia, acolo să se facă şi plata serviciilor, cu speranţa că nu vor mai fi situaţii atât de neplăcute încât, în acelaşi judeţ, aceleaşi distanţe să fie şi de zece ori mai scumpe. Încă o dată vă spun, şi resursele trebuie să pornească pe calea responsabilităţii".

În ceea ce priveşte controversatul subiect al legii salarizării unice, ministrul spune că subiectul salarizării profesorului este "sus pe agendă" şi că autorităţile competente vor informa publicul atunci când se vor lua decizii.

"Subiectul este acela de a avea o lege unitară care să asigure anularea situaţiilor de necorelare la momentul acesta şi o abordare pe termen mediu şi lung legat de ce se întâmplă cu salariile", a smai pus ministrul.

Adrian Curaj a mai spus că în calitatea sa de ministru ar vrea "ca salariile profesorilor să fie cât mai mari". "Un cadru unitar al salarizării va răspunde acestor probleme. Nu ştiu să fi fost anunţate anumite măriri salariale anul acesta, şi cred că lucrurile vor fi rezoltvate în contextul unor iniţiative unitare", a explicat ministrul Educaţiei.

În ceea ce priveşte programele şcolare pentru care Ministerul Educaţiei a deschis o platformă unde profesorii din toată ţara pot depune propuneri, la toate materiile din noul plan cadru, ministrul spune că "e ceva nou care nu s-a mai întâmplat până acum".

"Am primit propuneri, sunt multe şi mă bucură, îmi place că profesorii au început să-şi declarare intenţia de a colabora cu noi", a spus Adrian Curaj.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici