- Home
- Politic
- CONSTANŢA, (29.03.2016, 20:26)
- Firuta Flutur , Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dan Costescu: Nu ministrul schimbă directorii din port. Mergem după lege, lucrăm după lege
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, la Constanţa, întrebat fiind de solicitarea operatorilor portuari, care au cerut schimbarea conducerii CN APMC, că acesta este numai dreptul consiliului de administraţie şi că "nu ministrul schimbă directorii", transmite corespondentul MEDIAFAX.
559 afișări
Dan Costescu: Nu ministrul schimbă directorii din port
Dan Costescu a precizat că în timpul discuţiilor i-au fost semnalate mai multe probleme, una dintre acestea fiind cererea opertorilor portuari privind posibilitatea subînchirierii sau subconcesionării în port.
„Este vorba de o formă de proprietate, sau folosinţă, mai degrabă partea a doua, care să le permită să se dezvolte şi să investească. Mai precis, este vorba de subconcesiune sau de închiriere, aşa cum prevăd legile în vigoare acum. Îşi doreau să facă opozabil acest gen de document băncilor pentru a se putea dezvolta. (…) Fără aceste prevederi portul nu se poate dezvolta şi poate genera plus valoare nici pentru ţară nici pentru zonă”, a spus Dan Costescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
El a precizat că, după ce a tratat anumite aspecte pe care operatorii portuari le doreau precizate, a comunicat administraţiei ca împreună cu aceştia, „chiar şi sindicatele”, să formeze un grup de lucru ca, până la sfârşitul legislaturii parlamentare, să poată fi editată o variantă de lege ce ar urma să fie „promulgată în această legislatură”.
„Neavând această concesionare nu pot dovedi unei bănci sau unui partener gata să intre într-un contract pe termen lung că au garanţii că vor fi acolo măcar numărul de ani necesari pentru a-şi amortiza investiţiile. Ăsta este scopul subiectul discuţiei pe scurt. E o lege care stă în aşteptare de ceva ani şi, până să finalizăm acest proiect, vom căuta şi o soluţie de tranzit. Aceasta ar putea fi o închiriere”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a vorbit şi despre solicitarea operatorilor portuari, care cer schimbarea conducerii CN APMC, menţionând că acesta este numai dreptul consiliului de administraţie.
„Nu ministrul schimbă directorii, ci Consiliul de Administraţie. Mergem după lege, lucrăm după lege, ar fi culmea ca un guvern tehnocrat şi un ministru tehnocrat, care vine din manager, să intre cu bocancii în această ordonanţă (OG 109, care se referă la managerii privaţi - n.r.). Nu o să vedeţi asta niciodată”, a mai spus el.
Reprezentanţii operatorilor portuari şi ai sindicaliştilor protestează de mai multă vreme împotriva conducerii CN APMC, revendicările lor privind Master Planul Portului Constanţa, desemnarea şi funcţionarea nelegală a Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale, starea avansată de degradare a infrastructurii de transport naval, demararea procedurii de subconcesiune a bunurilor proprietate publică a statului, lipsa contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, tarifele majorate unilateral şi nefundamentat, impactul negativ al deciziilor administraţiei portuare asupra angajaţilor din Portul Constanţa.
Citeşte şi: Ministrul Transporturilor: Reabilitarea A2 nu se va face în sezon pentru că „nu suntem ţara lui Dorel”
Citeşte şi: Autoritatea Feroviară Română are un nou director general. Ministrul Transporturilor cere reformarea instituţiei
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe