Pre-electorala este „no man's land”, aşa că unii candidaţi şi-au amplasat panouri de promovare

  • Campania electorală nu a început, dar oraşele sunt împânzite de bannere cu viitorii candidaţi la alegerile locale
  • Banii pentru bannerele candidaţilor vor putea fi urmăriţi abia anul viitor în rapoartele financiare
  • În campanie electorală, candidaţii au voie să amplaseze doar afişe, în locuri special amenajate
  • Experţii electorali spun că perioada pre-electorală este o zonă de ”no man's land”
378 afişări

Campania electorală începe abia pe 27 august, dar jungla urbană este împânzită de zeci de bannere ale viitorilor candidaţi la alegerile locale. Unii au decis să fure startul campaniei pentru că legea nu le interzice. Mai ales că banii ar putea să-i raporteze abia în rapoartele financiare ale partidelor de anul viitor, iar candidaţii independenţi chiar pot să nu-i declare.

În campania electorală însă au voie să utilizeze doar asemenea afişe, care trebuie să includă obligatoriu informaţii privind tirajul şi cine le-a produs. 

Expertul electoral Septimius Pârvu numeşte perioada pre-electorală „pâmântul nimănui”. În această perioadă e greu să urmăreşti cine a comandat aceste bannere de promovare, în câte exemplare au fost făcute şi câţi bani s-au plătit pentru ele.

„Aici este un efect din păcate pervers al legii din 2015, care le-a interzis în campania electorală să mai folosească materiale gen meşuri, bannere. Dar toată campania s-a mutat practic în precampanie. Există o neclaritate şi o lipsă de legiferare legată de această perioadă că fiecare face cam ce vrea”, este de părere Septimius Pârvu, expert electoral EFOR.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici