Primăria Sectorului 4 se asociază cu CJ Giurgiu pentru a realiza un nou aeroport internaţional

Primăria Sectorului 4 se asociază cu Consiliul Judeţean Giurgiu pentru a realiza un nou aeroport internaţional, în sudul Capitalei, potrivit zf.ro. Daniel Băluţă, primar Sectorul 4: Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni.

190 afișări
Imaginea articolului Primăria Sectorului 4 se asociază cu CJ Giurgiu pentru a realiza un nou aeroport internaţional

Daniel Băluţă, Facebook

Primăria Sectorului 4 şi Consiliul Judeţean Giurgiu vor semna zilele următoare primele documente pentru proiectul viitorului aeroport internaţional care va fi construit în sudul Capitalei, amplasarea acestuia urmând să fie decisă după realizarea unor studii de specialitate, a anunţat joi primarul Daniel Băluţă.

„Cel mai nou proiect de infrastructură pe care-l vom derula în sudul Capitalei, menit să echilibreze decalajul major de dezvoltare între nordul şi sudul oraşului este cel privind construcţia unui aeroport internaţional, pe care comunitatea noastră îl va realiza împreună cu Consiliul Judeţean Giurgiu. Asocierea dintre cele două instituţii va căpăta, în cursul săptămânii viitoare, şi forma documentelor legale, iar în următoarea lună vom avea posibilitatea să semnăm inclusiv realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate”, spune Băluţă.

Valoarea estimată a investiţiei nu a fost incă anunţată.

Aeroportul ar urma să fie mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Braşov, şi va avea atât terminale pentru pasageri, cât şi cu unele speciale pentru transportul de marfă.


„Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiţie publică, a statului român, şi va rămâne în proprietatea statului român”.

În urmă cu 13 ani, omul de afaceri Nelu Iordache, care deţinea atunci companiile Blue Air şi Romstrade, a anunţat că are în plan să investească 150-200 mil. euro în construcţia primului aeroport privat low-cost, în localitatea Adunaţii Copăceni, tot în judeţul Giurgiu.

Aeroportul Henri Coandă (Oto­peni), cel mai mare din ţară, a avut anul trecut 12,5 milioane de pasageri, în creştere cu 80% faţă de anul ante­rior, potrivit datelor publice. Pe acest aeroport s-au înregistrat peste 120.000 de mişcări ale aeronavelor, în creştere cu 30%. Spre comparaţie, în 2019 ae­ro­portul avea 14,7 milioane de pasageri.

Traficul de pasageri pe aero­por­turile din România s-a ridicat la 21 de milioane de pasageri anul trecut, în creştere cu 87,5% faţă de anul 2021 şi aproape triplu faţă de anul 2020. Cu toate acestea, în anul de referinţă 2019, cel mai bun an din turism, aeroporturile erau tranzitate de 23 de milioane de pasageri.

”Bucureştiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape şi trebuie o investiţie de calitate în acest sens. Aici vorbim cel puţin despre zona de Sud, despre Berceni, despre Popeşti Leordeni sau Jilava, pentru că este singura cale prin care să putem obţine o capitală de nivel occidental. Şi sunt convins că în următorii 10 ani, prin proiectele pe care le dezvoltăm, prin extinderea magistralei M2 de metrou, prin magistrala M4 – Gara de Nord - Gara Progresul, pe care, în scurt timp, o vom scoate la licitaţie şi prin investiţiile care se derulează în judeţul Giurgiu şi în judeţul Ilfov, aceste proiecte vor fi atinse”, a mai spus Daniel Băluţă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici