Prima pagină » Politic » Reorganizare la Ministerul Energiei: Reducere de 25% a cheltuielilor salariale

Reorganizare la Ministerul Energiei: Reducere de 25% a cheltuielilor salariale

Reorganizare profundă, reducere de 25% a cheltuielilor salariale şi economii de peste 10 milioane lei anual, anunţă ministrul Sebastian Burduja, care a aprobat proiectul de reorganizare a Ministerului Energiei.
Reorganizare la Ministerul Energiei: Reducere de 25% a cheltuielilor salariale
Foto: Alexandru Dobre/Mediafax Foto

„Ministerul Energiei implementează integral măsurile de reducere a cheltuielilor bugetare, asumate la nivel guvernamental, aşa cum a anunţat încă din luna ianuarie. Proiectul de Hotărâre de Guvern privind reorganizarea instituţiei a fost aprobat în şedinţa de guvern de joi, după parcurgerea tuturor paşilor procedurali, şi vizează o administraţie publică mai suplă, mai eficientă şi mai aproape de interesul cetăţeanului. Această reorganizare nu este doar o ajustare tehnică, ci o schimbare de viziune asupra modului în care trebuie să funcţioneze instituţiile statului. Într-un context în care presiunile bugetare sunt reale şi în creştere, Ministerul Energiei răspunde cu fapte, nu cu promisiuni, devenind un model de responsabilitate şi reformă administrativă”, potrivit unui comunicat de presă.

„Am spus că facem reformă şi o facem, aşa cum am promis. Fără scuze, fără amânări. Reorganizarea Ministerului Energiei este dovada că statul poate să strângă cureaua, exact cum o face fiecare român în vremuri grele. Este o chestiune de bun simţ şi de respect ca, înainte să cerem cetăţenilor şi companiilor să facă economii, să dăm acest exemplu dinspre sectorul public. Am redus drastic funcţiile de conducere, cu o treime, am eliminat posturi de execuţie şi am simplificat structura administrativă. Rezultatul? Un minister mai suplu, mai eficient şi mai hotărât să livreze rezultate. Facem economie de peste 10 milioane lei anual şi arătăm că performanţa în administraţie nu înseamnă birocraţie, ci responsabilitate.
România are nevoie de o administraţie publică orientată către performanţă şi eficienţă. Reorganizarea Ministerului Energiei este un angajament respectat şi o dovadă că putem face mai mult cu mai puţine resurse, dacă există voinţă politică şi curaj administrativ. Prin aceste măsuri, dovedim că reforma este posibilă şi că statul poate deveni mai eficient, fără să afecteze funcţionarea sa esenţială. Ministerul Energiei va continua să livreze rezultate concrete, în ciuda reducerilor de personal, pentru că ne bazăm pe profesionalismul şi implicarea celor care rămân în slujba cetăţenilor”, spune Sebastian Burduja.

El afirmă că a dat ocazia oamenilor performanţi să rămână şi să fie recunoscuţi pentru munca lor.

„Un funcţionar public care nu îşi face treaba generează frustrare şi demotivare în rândul colegilor săi care vor să performeze. De aceea, sunt convins că vom reuşi să facem, ca minister, mai mult bine cu mai puţine resurse. Menţionez şi ca Ministerul Energiei era, chiar dinainte de această reorganizare, unul dintre cele mai suple ministere din arcul guvernamental. Le mulţumesc tuturor celor care au contribuit la efortul de reorganizare, deloc simplu în contextul actual, precum şi Prim-ministrului interimar Cătălin Predoiu, care a aprobat astăzi în şedinţa de guvern propunerea noastră de act normativ”, adaugă Burduja.

El precizează că, în urma reorganizării, din totalul actual de 393 de posturi, Ministerul Energiei va desfiinţa 91 de poziţii, adică o reducere de 23% din personal.

Aceasta include, printre altele, un post vacant de demnitar (secretar de stat), două posturi vacante aferente cabinetului acestuia şi 72 de posturi vacante, dintre care un post de înalt funcţionar public (secretar general adjunct), şase posturi de funcţii publice de conducere, 63 posturi de execuţie (funcţii publice) şi două posturi de personal contractual de execuţie. De asemenea, include 16 posturi ocupate, dintre care nouă funcţii publice de execuţie şi şapte posturi de personal contractual.

Potrivit comunicatului, din luna ianuarie alte 24 de persoane au plecat voluntar din cadrul instituţiei, iar posturile rămase vacante în consecinţă sunt acum desfiinţate.

„Reducerea funcţiilor de conducere este de 35%, iar cheltuielile salariale ale instituţiei vor scădea cu 25% – ceea ce înseamnă economii de peste 10 milioane de lei anual. Reorganizarea nu vizează doar reducerea de posturi, ci şi optimizarea activităţii interne. Structurile administrative redundante au fost eliminate, iar procesele de lucru au fost revizuite pentru a creşte eficienţa şi transparenţa”, se arată la finalul comunicatului.