- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (04.07.2014, 17:54)
- Eliana Radulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Toate partidele au datorii în urma europarlamentarelor. PNL-cel mai mare deficit, urmat de PSD-UNPR-PC
Toţi competitorii electorali care au obţinut mandate PE la scrutinul din 25 mai, cu excepţia lui Mircea Diaconu, au încheiat campania cu rezultate finanaciare negative, cel mai mare deficit fiind înregistrat de PNL (-4.624.414 lei), urmat de PSD-UNPR-PC (-2.720.250), PMP (-419.902), PDL (-416.569).
426 afișări
Toate partidele au datorii în urma europarlamentarelor. PNL-cel mai mare deficit, urmat de PSD-UNPR-PC (Imagine: Shutterstock)
Alianţa electorală PSD-UNPR-PC şi PNL au avut fiecare, în campania de la europarlamentare, cheltuieli cuprinse între 7 şi 8 milioane de lei, însă în cazul liberalilor mai mult de jumătate din sumă sunt datorii neachitate.
De asemenea, PSD-UNPR-PC a primit cele mai mari donaţii în campania pentru alegerile europarlamentare - 2.438.457 lei, urmată de PNL - 1.076.216 lei, PDL - 909.279 lei, PMP - 514.501 lei, UDMR - 115.350 lei, donaţiile primite de candidatul independent Mircea Diaconu fiind de 5.000 lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
-
Gruparea Hamas ia în calcul depunerea armelor. Care este condiţia pentru ca acest lucru să se întâmple
-
Războiul din Ucraina, ziua 792. Zelenski avertizează că Rusia plănuieşte să perturbe summitul de pace de la Elveţia / SUA confirmă că au trimis rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Autoritatea Electorală a Permanentă a publicat, vineri, rapoartele detaliate ale veniturilor şi cheltuielilor electorale ale partidelor politice, ale alianţelor electorale, organizaţiilor aparţinând minorităţilor naţionale şi ale candidaţilor independenţi de la alegerile europarlamentare din 25 mai 2014.
Situaţia a fost publicată în Monitorul Oficial de către AEP, potrivit Legii privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale.
Alianţa Electorală PSD-UNPR-PC a declarat venituri 5.223.111 lei, dintre care venituri din transfer, înregistrate înaintea campaniei electorale, de 2.784.654 lei.
Alianţa a făcut cheltuieli în campanie de 7.943.361 lei, cu 2.720.250 lei mai mult decât suma aflată la dispoziţie.
Cheltuielile angajate restante, reprezentând datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale, sunt de 2.971.045 lei.
Dintre cheltuielile declarate, cele mai mari sume au fost folosite de Alianţă pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale 2.883.915 lei, publicitate stradală 2.212.209 lei, publicitate presă, radio, TV 1.457.757, servicii - 1.167.627 lei.
La capitolul "alte cheltuieli" este declarată suma de 183.777 lei, cheltuieli chirie, întreţinere, funcţionare sedii se ridică la 52.442 lei, iar cele pentru protocol la 5.839 lei.
Pentru campania pentru europarlamentare, PNL a avut venituri totale de 2.610.133 lei, dintre care 1.533.917 au fost venituri înregistrate înaintea campaniei.
Liberalii au cheltuit 7.234.547 lei, rezultatul financiar al campaniei înregistrând un minus de 4.624.414 lei.
Cheltuielile angajate restante, reprezentând datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale, sunt de 4.546.183 lei.
Cele mai mari cheltuieli, de 3.833.020 lei, au fost făcute pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale, urmate de cele pentru publicitate presă, radio, TV de 1.793.591 lei.
PNL a cheltuit pentru publicitate stradală 745.828 lei, pentru sondaje, cercetare, consultanţă 545.193 lei, pentru servicii 155.749 lei, pentru chirie, întreţinere, funcţionare sedii 16.223 lei.
Acest partid a declarat cheltuieli pentru comunicaţii de 13.635, pentru protocol de 37.972 lei şi pentru transport de 7.367 lei.
PNL nu a făcut cheltuieli de personal.
Partidul Democrat Liberal a beneficiat în campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 25 mai 2014 de venituri de 1.572.059 lei, dintre care venituri din transfer, înregistrate înaintea campaniei electorale, de 662.780 lei şi venituri primite în campania electorală, respectiv donaţii, în valoare de 909.279 lei.
Cheltuieli totale făcute în campania electorală au fost de 1.988.628: cheltuieli personal - 1.500 lei, cheltuieli chirie, întreţinere, funcţionare sedii - 2.559 lei, cheltuieli comunicaţii - 8.910 lei, cheltuieli protocol - 7.472 lei, cheltuieli transport - 10.686 lei şi cheltuieli deplasări în afara localităţii – 2.133 lei.
PDL a alocat pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale 695.197 lei, pentru publicitate presă, radio, TV – 702.549 lei , pentru publicitate stradală – 469.863 lei.
În campania electorală pentru alegerile europarlamentare, PDL declară cheltuieli pentru servicii de 72.512 lei, alte cheltuieli - 15.247 lei.
PDL nu a făcut cheltuieli pentru sondaje, cercetare sau consultanţă.
Potrivit raportului, rezultatul financiar al campaniei PDL înregistrează datorii de 416.569 lei, cheltuieli angajate restante (datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale) fiind de 647.857 lei.
Potrivit raportului înaintat AEP, PMP a beneficiat de venituri de 669.901 lei (veniturile înregistrate înaintea campaniei electorale - 155.400 lei, iar cele din donaţii - 514.501) şi a cheltuit 1.089.803 lei.
PMP a cheltuit cei mai mulţi bani pentru publicitate presă, radio, TV (434.211 lei), apoi pentru publicitate stradală (253.926 lei), pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale (239.755 lei), comunicaţii (44.195 lei), servicii (86.808 lei), alte cheltuieli (25.058 lei).
Această formaţiune politică nu şi-a folosit veniturile pentru sondaje, cercetare, consultanţă, protocol şi transport.
Potrivit raportului, rezultatul financiar al campaniei PMP înregistrează datorii de 419.902 lei, iar cheltuieli angajate restante (datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale) sunt de 422.946 lei.
UDMR a realizat venituri pentru campanie de 541.901 lei, dintre care venituri înregistrate înaintea campaniei electorale de 426.551 lei, iar din donaţii de 115.350.
Uniunea a cheltuit în campanie 612.192 lei, rezultatul financiar al campaniei consemnând datorii de 70.291lei.
Cheltuielile angajate restante ale UDMR (datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale) sunt de 71.173 lei.
UDMR a cheltuit pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale 303.415 lei, pentru publicitate presă, radio, TV 125.260 lei.
Uniunea a folosit sume mai mari de bani pentru chirie, întreţinere, funcţionare sedii (72.569 lei) mai mult decât pentru publicitate stradală (54.707 lei).
Cheltuielile declarate de UDMR la rubrica protocol sunt de 7.449, pentru comunicaţii de 3.396 lei, transport 5.774 lei şi pentru servicii, de 34.319 lei.
Aşa cum declară, Uniunea nu a făcut, în campanie, cheltuieli pentru sondaje, cercetare, consultanţă şi nici pentru personal.
Candidatul independent Mircea Diaconu a primit, pentru europarlamentare, donaţii de 5.000, acesta încadrându-se în această sumă.
El a făcut cheltuieli de 4.988, rămânându-i 12 lei.
Mircea Diaconu a folosit cea mai mare parte din bani pentru transport (2.267 lei) şi pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale (1.736 lei).
El nu a cheltuit, în campanie, bani pentru personal, chirie, întreţinere, funcţionare sedii, comunicaţii, protocol, pentru publicitate presă, radio, TV, publicitate stradală, sondaje, cercetare sau consultanţă.
Acesta nu avea, la sfârşitul campaniei, datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din Republica Dominicană
CANCAN.RO
Gestul bizar pe care Prințesa Kate Middleton îl face NOAPTEA, pe întuneric. Prințul William a înlemnit când a văzut-o
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe