Ce este dieta Paleo, denumită şi Dieta Omului Cavernelor sau Dieta Epocii de Piatră. Fotbalistul Marcos Llorente o urmează cu stricteţe

  • Jucătorul de la Atletico Madrid a îmbrăţişat dieta paleolitică, un stil de alimentaţie care trimite la viaţa primitivă.
  • Marcos a pozat şi pentru coperta Men’s Health tocmai pentru a arăta rezultatele dietei.
  • Dieta Paleo are la bază teoria medicului Loren Cordain, care susţine că un meniu similar cu al strămoşilor ne fereşte de bolile lumii moderne.
1410 afișări
Imaginea articolului Ce este dieta Paleo, denumită şi Dieta Omului Cavernelor sau Dieta Epocii de Piatră. Fotbalistul Marcos Llorente o urmează cu stricteţe

Colaj de fotografii cu Marcos Llorente în tricoul Spaniei, în sala de forţă şi alături de iubită

„Ultima pizza neorganică am mâncat-o acum 3 ani”, este afirmaţia cu care, recent, tânărul Marcos Llorente, numărul 6 din naţionala de fotbal Spaniei la Euro 2020, a şocat publicul.

Llorente se află turneul final european după ce a devenit campion al Spaniei cu Atletico Madrid, evoluând ca fundaş dreapta în La Roja.

Llorente urmează o dietă riguroasă, pe care el însuşi a descris-o astfel: ”Dieta paleolitică se referă la un stil de viaţă primitiv. Nu mănânc nimic care vine din grâu, mănânc doar produse organice, peşte, carne, pui şi orez. Plus unele legume, lapte nepasteurizat. Tatăl meu mă ajută”.

Părintele său merge la un supermarket special din Madrid, pentru a cumpăra produsele, iar bucătarul de la Atletico, precum şi cel de la naţionala Spaniei, ştiu despre stilul său de viaţă special.

Marcos provine dintr-o familie de sportivi: este strănepotul lui Francisco Gento, vedeta Realului din anii 1950 până în anii 1970, iar tatăl său este Paco Llorente, de asemenea jucător de la Real şi la Atletico între anii 1980 şi 1990. Părintele este cel care i-a transmis fiului importanţa unui stil de viaţă sănătos şi echilibrat. Pe când era fotbalist, Paco a primit poreclit „Salata verde”.

În Spania, nu toată lumea consideră că alegerea lui Marcos Llorente privind dieta paleolitică este una utilă pentru un sportiv de performanţă, dar el îşi continuă netulburat drumul.

Jucătorul a pozat şi pentru coperta Men’s Health tocmai pentru a arăta rezultatele dietei:

„Multora dintre colegii mei nu le place să fie în faţa camerelor video şi a aparatelor foto, dar eu nu am probleme, pentru că mă simt confortabil cu corpul meu. Şi asta datorită alegerilor mele. Mă antrenez foarte mult singur, cred că este important să facem o muncă personalizată pe lângă ceea ce faci cu echipa. Îmi place să lucrez mult la capitolul forţă şi să fac genuflexiuni. Am o sală de sport minunată acasă. Corpul meu este viaţa mea”, a declarat fotbalistul. 

Fără restricţii calorice

Dieta Paleo mai este numită şi Dieta Omului Cavernelor sau Dieta Epocii de Piatră şi are la bază teoria medicului Loren Cordain, care susţine că o alimentaţie similară cu cea a strămoşilor noştri ne va reseta metabolismul şi ne va feri de bolile lumii moderne, cum este cancerul.

Dieta Paleo nu pune restricţii în privinţa caloriilor, fiind de altfel un regim bogat în proteine şi fibre. Ideea de la care se porneşte este că strămoşii noştri erau culegători şi vânători, deci orice alimente care presupun o prelucrare mai complexă şi nu erau descoperite atunci, sunt interzise.

Regulile de bază în dieta Paleo spun că ai voie să mănânci carne, peşte, ouă, legume, fructe, nuci, seminţe, ierburi aromate, condimente, grăsimi sănătoase şi uleiuri sănătoase.

Trebuie să eviţi alimentele procesate, zahărul, băuturile carbogazoase, cerealele, majoritatea produselor lactate, leguminoasele, îndulcitorii artificiali, uleiurile vegetale, margarina şi grasimile trans.

Ce ai voie să mănânci în dieta Paleo

  • Carne de pui şi peşte

Poţi consuma carne de pui, raţă, găină, curcan şi orice specie de peşte sălbatic.
Încearcă să găseşti surse de carne cât mai naturală, provenită de la animale hrănite cu iarbă proaspătă şi nu cu cereale, deoarece alimentaţia animalelor are influenţă importantă asupra calităţii cărnii. Iar păsările de acum câteva mii de ani mâncau iarba sălbatică de pe câmpuri, nu grăunţe cu hormoni şi aditivi. Aceeaşi regulă se aplică şi asupra peştelui, cel de crescătorie nefiind varianta ideală..

  • Ouă

Consumă ouă de ţară, bio cu un aport mai mare de acizi grasi Omega 3.

  • Legume

În afară de cartofi, care nu sunt recomandaţi, poţi mânca orice fel de legume şi în orice cantitate şi combinaţie. Singura regulă este să le prepari coapte, la abur sau la grătar. Nu ai voie să le prăjeşti.

  • Uleiuri

Uleiul trebuie să fie cât mai natural, aşa că evită formulele rafinate. Gândeşte-te ce uleiuri ar fi putut obţine oamenii din epoca de piatră din alimentele lor. Poţi adăuga ulei de măsline, ulei de cocos sau ulei de avocado la orice preparate.

  • Fructe

Fructele sunt o sursă naturală de zahăr, iar aportul de vitamine şi minerale este un avantaj pentru sănătatea ta. Nu exagera însă cu cantităţile dacă vrei să pierzi mult în greutate şi evită fructele cu conţinut caloric mai mare, cum sunt bananele.

  • Nuci

Nucile sunt extrem de sănătoase fiindcă sunt o sursă naturală de vitamine, minerale şi grăsimi sănătoase. Sunt însă şi destul de bogate în calorii, deci in cazul unei diete se recomandă maxim 2 linguri pe zi.

Ce nu ai voie să mănânci în dieta Paleo

• cereale, sub orice formă
• fructe, leguminoase, unele oleaginoase- precum arahidele
• lactate
• zahăr rafinat
• cartofi
• alimentele procesate
• sare
• uleiuri vegetale rafinate
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici