Cele 11 momente ale zilei în care ar trebui să bem apă

La trezire, înainte de mese, dar nu doar acestea sunt momentele-cheie: conform ştiinţei, sunt cel puţin 11 momente în care organismul nostru are nevoie să bea un pahar cu apă. Le luăm pe rând.

19484 afișări
Imaginea articolului Cele 11 momente ale zilei în care ar trebui să bem apă

Cele 11 momente ale zilei în care ar trebui să bem apă

Nu îndoială că apa este esenţială pentru o sănătate bună. Reprezentând până la 75% din greutatea corporală, apa joacă un rol-cheie în reglarea tuturor funcţiilor corpului, de la funcţiile creierului până la performanţa fizică, digestie şi multe altele. Totuşi, dacă este clar că a bea suficientă apă este important pentru sănătate, cineva se întreabă dacă există un moment mai bun decât altul pentru a bea un pahar cu apă? Răspunsul ştiinţei este: Da!

Câtă apă ar trebui să bem cu adevărat?

Un adult ar trebui să consume între 2 şi 2,5 litri de lichide pe zi, inclusiv apa pe care o consumăm prin alimente şi din care ne provin 20-30% din nevoi. În acest sens, o dietă echilibrată, cu o varietate de fructe şi legume, ajută. În medie, ar trebui să bem între 6 şi 8 pahare de apă pe zi (unii spun chiar 10).

Cele 11 momente în care să bei un pahar cu apă

    La trezire

    Trezirea este unul dintre cele mai bune momente pentru hidratare, pentru că organismul nostru s-a recuperat după postul lung al nopţii. Unii sugerează adăugarea unei jumătăţi de lămâie la primul pahar de apă dimineaţa, pentru un aport de fitonutrienţi antioxidanţi, vitamina C şi potasiu, sau chiar ghimbir, care acţionează ca un detoxifiant.

    Când transpirăm

    Orice ne face să transpirăm - o saună sau o cadă cu hidromasaj sau, pur şi simplu, o zi fierbinte - va face corpul să piardă lichide. La fel, activitatea fizică. Pe măsură ce muşchii se încălzesc, corpul transpiră pentru a scăpa de căldură şi trebuie să ne răcorim cu multă apă.

    Înainte, în timpul şi după exerciţiul fizic

    Avem nevoie de multă apă, pentru a înlocui ceea ce pierdem prin transpiraţie. Înainte de antrenament sau de petrecerea timpului în aer liber, ar trebui să bem o cantitate dintr-un pahar de apă, apoi să bem apă aproximativ la fiecare 10-15 minute în timpul activităţii. Şi, de asemenea, bem 0,5 litri după antrenament.

    Bea apă când îţi este foame

    Majoritatea dintre noi nu realizează că ne este sete când ni se face foame. Dar creierul recunoaşte aceşti stimuli într-un mod similar. Aşadar, înainte de a deschide frigiderul, este mai bine să bem un pahar cu apă să să aşteptăm câteva minute, să vedem dacă satisface şi dorinţa de a manca.

    Înainte să ne aşezăm la masă

    Consumul de apă înainte de masă ne poate ajuta să slăbim. Un mic studiu a testat unii oameni care au băut 0,5 L de apă cu aproximativ 30 de minute înainte de masă şi pe tot parcursul zilei, după cum şi-au dorit. În 12 săptămâni, ei au slăbit cu aproape 3 kilograme mai mult decât ceilalţi.

    Apa potabilă ne ajută să ne concentrăm

    Aproape trei sferturi din creierul nostru conţin fluide. Vasele de sânge se îngustează şi acest lucru - conform mai multor studii - poate afecta coordonarea, memoria de scurtă durată şi rezistenţă. Aşadar, dacă ne simţim obosiţi şi derutaţi, înainte de a apela la o băutură energizantă încărcată cu cofeină, este mai bine să ne răsfăţăm cu un pahar cu apă care funcţionează şi mai bine.

    Când avem un atac de stres la mijlocul zilei

    Este mijlocul după-amiezii şi energia noastră începe să scadă. O cafea? Nu, mai bine un pahar de apă cu lămâie sau alte arome, pentru a ridica starea de spirit. Potrivit unui studiu publicat de British Journal of Nutrition, starea noastră de hidratare afectează direct starea de spirit, memoria şi percepţia vizuală.

    Când ne doare capul

    Unul dintre principalii factori declanşatori ai migrenelor este deshidratarea. Mai ales cei care suferă de aceasta ar trebui să ţină mereu o sticlă de apă la îndemână. La prima lovitură, un pahar cu apă ne poate ajuta să evităm durerile de cap.

    Când suntem bolnavi

    Când ne îmbolnăvim, hidratarea este una dintre cheile vindecării. Febra şi tulburările gastro-intestinale pot provoca pierderi extreme de apă. A bea multă apă ajută, evitând alcoolul şi băuturile cu cofeină care tind să ne deshidrateze.

    Apă potabilă în avion

    Te-ai întrebat vreodată de ce ne este atât de sete când zburăm? Chestiune de altitudine. Cu cât avionul urcă mai sus, cu atât umiditatea este mai scăzută şi aerul din cabină se usucă. De aceea, să luaţi o sticlă de apă în timpul zborului este întotdeauna o idee bună.

    Înainte să primim un masaj

    A bea apă înainte de a ne aşeza pe patul terapeutului de masaj sau kinetoterapeutului ne va face muşchii mai moi şi mai elastici şi va fi mai uşor să-i manipulăm. Mai mult, este bine să ţinem cont de faptul că masajul eliberează substanţe de care ar trebui să scapam ulterior şi apa ne ajută să facem acest lucru, cu atât mai mult dacă am avut parte de un masaj profund sau deosebit de intens.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici