Mango: iată de ce ar trebui să-l mănânci, conform ştiinţei

Două noi studii dezvăluie beneficiile pe care le are mango, un fruct exotic cu multe proprietăţi.

4444 afișări
Imaginea articolului Mango: iată de ce ar trebui să-l mănânci, conform ştiinţei

Mango: iată de ce ar trebui să-l mănânci, conform ştiinţei

Cultivat în peste 100 de ţări, începând cu India, şi consumat de o populaţie foarte diversă, mango, un fruct dulce şi cu aromă răcoritoare, este unul dintre cele mai populare din lume.

De asemenea, apreciat ca sursă de compuşi protectori cu proprietăţi antioxidante, precum galotaninii şi mangiferina, cunoscuţi pentru capacitatea lor de a contracara stresul oxidativ asociat vieţii de zi cu zi şi expunerea la toxine. Dar beneficiile mangoului nu se opresc aici.

Două noi studii prezentate la conferinţa anuală a Societăţii Americane pentru Nutriţie spun că mango par să joace un rol în reducerea riscului de probleme vasculare, contribuind în acelaşi timp la îmbunătăţirea nivelului de antioxidanţi la adulţii sănătoşi supraponderali sau obezi.

„Mango contribuie cu o varietate de substanţe nutritive, fitochimice şi compuşi bioactivi la dietă, inclusiv 50% din valoarea zilnică (VD) pentru vitamina C, 15% din DV pentru acid folic şi 15% din DV pentru cupru şi mango sunt de asemenea, o sursă predominantă a compusului bioactiv manghiferină”, explică Mee Young Hong, autorul ambelor studii şi lector la Şcoala de Ştiinţe ale Exerciţiului şi Nutriţiei din San Francisco State University College of Health and Human Services (SUA).

Studiu pe femei şi bărbaţi cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani

Ambele studii au urmărit 27 de participanţi supraponderali sau obezi (16 bărbaţi, 11 femei) cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, timp de 28 de săptămâni. Toţi au fost împărţiţi în 2 grupuri şi au fost instruiţi să mănânce o gustare de mango de 100 de calorii (1 cană) sau o gustare de biscuiţi cu conţinut scăzut de grăsimi de 100 de calorii timp de 12 săptămâni, ca parte a modelului lor alimentar şi a obiceiurilor normale.

După primele 12 săptămâni, participanţii au luat o pauză de 4 săptămâni, apoi şi-au schimbat grupul şi au mâncat gustarea alternativ, pentru încă 12 săptămâni. În timpul fiecărei perioade de studiu, ei au furnizat probe de sânge. În acest fel, cercetătorii au descoperit că atunci când gustarea de mango în comparaţie cu gustarea de biscuiţi cu conţinut scăzut de grăsimi a fost consumată după intervenţia de 12 săptămâni, au apărut modificări pozitive la doi markeri ai stresului oxidativ, reducerea moleculei de adeziune -1 celula vasculară ( VCAM-1) şi superoxid dismutază crescută (SOD).

În timp ce rezultatele celui de-al doilea studiu arată o creştere semnificativă a glutation peroxidază (GPX), o enzimă antioxidantă puternică. „SOD şi VCAM-1 joacă roluri opuse ca factori de risc vascular. În timp ce enzima SOD reduce riscul prin descompunerea moleculelor de oxigen încărcate numite radicali superoxid,3 care sunt toxice, gena VCAM-1 ajută celulele să se lipească de-a lungul căptuşelii sistemului vascular, crescând riscul de probleme prin transformarea peroxidului de hidrogen în apă în organism, reducând astfel efectele oxidative nocive ale peroxidului de hidrogen”, comentează Young Hong.

Studiul, finanţat de cultivatori de mango, dar socotit relevant pentru a fi prezentat la Nutrition 2023

Deşi studiile au primit finanţare de la o asociaţie de cultivatori de mango, au fost considerate suficient de autorizate pentru a fi prezentate la Nutrition 2023, conferinţa anuală a Societăţii Americane pentru Nutriţie.

Mango se laudă cu un profil nutriţional impresionant, oferind peste 20 de vitamine şi minerale diferite în doar trei sferturi de cană. Şi speranţa că poate avea un efect benefic şi asupra bolilor vasculare inspiră comunitatea ştiinţifică: „Bolile vasculare includ accidentele vasculare cerebrale, care sunt a treia cauză de deces în Statele Unite”, comentează autorii.

„Ajutându-i pe americani să găsească soluţii alimentare pentru Reducerea riscurilor, cum ar fi includerea mai multor fructe, cum ar fi mango, în dietă, este cheia pentru inversarea acestor tendinţe şi pentru îmbunătăţirea sănătăţii pentru toţi”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici