Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice

Accidentul aviatic de la Tuzla s-a produs din cauza unei defecţiuni tehnice, procurororii au dispus neînceperea urmăririi penale cu privire la moartea violentă a celor 12 cadre militare, decedate în urma catastrofei aviatice.

150 afișări
Imaginea articolului Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice

Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

Procurori ai Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus, la data de 15 septembrie 2010, prin rezoluţie, în temeiul dispoziţiilor articolului 10, litera e, Cod procedură penală, cu referire la art. 47 (cazul fortuit) din Codul penal, neînceperea urmăririi penale cu privire la moartea violentă a celor 12 cadre militare decedate în urma catastrofei aviatice de la Tuzla.

Totodată, s-a dispus neînceperea urmăririi penale şi în ceea ce priveşte vătămarea corporală gravă şi vătămarea corporală a altor două victime ale accidentului aviatic.

Aceeaşi soluţie a fost dispusă de procurori şi în ceea ce priveşte distrugerea totală a aeronavei aparţinând Ministerului Apărării Naţionale.

Din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultat faptul că accidentul aviatic din data de 5 iulie 2010 (când un avion militar de tipul AN-2 s-a prăbuşit pe Aerodromul Tuzla, judeţul Constanţa) s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute.

Probatoriul administrat în cauză a mai relevat şi faptul că în urma coliziunii cu solul aeronava a luat foc, fiind distrusă în proporţie de 95 la sută, împrejurare soldată cu decesul şi rănirea militarilor aflaţi la bord, informează Ministerul Public.

În 5 iulie, Ministerul Apărării anunţa că în urma accidentului de la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.

Au supravieţuit accidentului căpitanul Daniel Bâlsanu, pilotul aeronavei, şi maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doi dând declaraţii anchetatorilor în legătură cu cele întâmplate pe aerodromul din Tuzla.

Cei care au murit în accident sunt comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită.

În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

De asemenea, în accident au murit şi maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, care avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, care avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, care avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună, în vârstă de 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit.

Lavinia Guiţă, decedată în accident, era copilotul aparatului, corpul ei fiind găsit carbonizat la 150 de metri de aeronavă.

Investigaţiile de la faţa locului au relevat faptul că femeia a fost aruncată din avion la momentul impactului cu solul, ea fiind surprinsă de explozia produsă.

Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992. Capacitatea avionului este de 12-17 persoane, variind însă în funcţie de greutatea pasagerilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici