Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice - Mediafax

Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice

Accidentul aviatic de la Tuzla s-a produs din cauza unei defecţiuni tehnice, procurororii au dispus neînceperea urmăririi penale cu privire la moartea violentă a celor 12 cadre militare, decedate în urma catastrofei aviatice.

64 afişări

Imaginea articolului Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice

Accidentul aviatic de la Tuzla, produs din cauza unei defecţiuni tehnice (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

Procurori ai Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetuluide pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus, la datade 15 septembrie 2010, prin rezoluţie, în temeiul dispoziţiilorarticolului 10, litera e, Cod procedură penală, cu referire la art.47 (cazul fortuit) din Codul penal, neînceperea urmăririi penale cuprivire la moartea violentă a celor 12 cadre militare decedate înurma catastrofei aviatice de la Tuzla.

Totodată, s-a dispus neînceperea urmăririi penale şi în ceea cepriveşte vătămarea corporală gravă şi vătămarea corporală a altordouă victime ale accidentului aviatic.

Aceeaşi soluţie a fost dispusă de procurori şi în ceea cepriveşte distrugerea totală a aeronavei aparţinând MinisteruluiApărării Naţionale.

Din probele administrate în cursul urmăririi penale a rezultatfaptul că accidentul aviatic din data de 5 iulie 2010 (când unavion militar de tipul AN-2 s-a prăbuşit pe Aerodromul Tuzla,judeţul Constanţa) s-a produs din cauza unor defecţiunitehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fiprevăzute.

Probatoriul administrat în cauză a mai relevat şi faptul că înurma coliziunii cu solul aeronava a luat foc, fiind distrusă înproporţie de 95 la sută, împrejurare soldată cu decesul şi rănireamilitarilor aflaţi la bord, informează Ministerul Public.

În 5 iulie, Ministerul Apărării anunţa că în urma accidentuluide la aerodromul din Tuzla şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul ForţelorAeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale.

Au supravieţuit accidentului căpitanul Daniel Bâlsanu, pilotulaeronavei, şi maistrul militar clasa a IV-a, Marius Nazare, cei doidând declaraţii anchetatorilor în legătură cu cele întâmplate peaerodromul din Tuzla.

Cei care au murit în accident sunt comandorul Nicolae Jianu(comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "AurelVlaicu" din Boboc), care avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doicopii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani),care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26de ani), necăsătorită.

În accidentul aviatic şi-au pierdut viaţa şi maistrul militarclasa I Răzvan Rângheţ, care avea 43 de ani, era căsătorit şi aveadoi copii, locotenent Liviu Antim, care avea 27 de ani şi eranecăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu,care avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.

De asemenea, în accident au murit şi maistrul militar clasa aII-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea uncopil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, care avea 29 deani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, careavea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius CătălinChioveanu, care avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul CosminFurtună, în vârstă de 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul CosminFlorescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit.

Lavinia Guiţă, decedată în accident, era copilotul aparatului,corpul ei fiind găsit carbonizat la 150 de metri de aeronavă.

Investigaţiile de la faţa locului au relevat faptul că femeia afost aruncată din avion la momentul impactului cu solul, ea fiindsurprinsă de explozia produsă.

Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se înuzul forţelor aeriene din 1992. Capacitatea avionului este de 12-17persoane, variind însă în funcţie de greutatea pasagerilor.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
ACCIDENT AVIATIC ,
SOLUŢIE ,

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.