Aeroportul Otopeni informează pasagerii despre drepturile lor legate de călătorie şi vacanţă

Pasagerii din Aeroportul "Henri Coandă" Bucureşti vor fi informaţi despre drepturile pe care le au atunci când zborul lor este anulat sau întârziat sau atunci când întâmpină probleme legate de petrecerea vacanţei, de marţi până vineri, prin campania Uniunii Europene "E dreptul tău! Acţionează!".

1247 afişări
Imaginea articolului Aeroportul Otopeni informează pasagerii despre drepturile lor legate de călătorie şi vacanţă

Aeroportul Otopeni informează pasagerii despre drepturile lor legate de călătorie şi vacanţă (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafa xFoto)

Campania va fi prezentă în Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti între orele 10.00 şi 16.00, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Daniela Nane, ambasador al campaniei, se va alătura, marţi, în aeroport, experţilor care vor oferi pasagerilor ce vizitează centrul de informare detalii despre drepturile pe care le au în cazul în care apar probleme în legătură cu zborul lor sau cu pachetul de vacanţă.

"Vara este aproape, mulţi dintre noi şi-au ales deja destinaţia de vacanţă şi se aşteaptă ca totul să decurgă conform planurilor. În cazul în care apar probleme în timpul călătoriei sau dacă suntem dezamăgiţi de ceea ce găsim când ajungem la destinaţie, e bine să ne cunoaştem drepturile. Din acest motiv, experţii sunt aici, pentru a explica pasagerilor din aeroport care le sunt drepturile în cazul în care zborul lor întârzie sau este anulat sau dacă pachetul de vacanţă nu corespunde cu ceea ce li s-a promis", a declarat Daniela Nane.

Pasagerii sunt informaţi că, dacă li se refuză îmbarcarea pentru că, de exemplu, au fost mai multe rezervări decât locurile din avion, deşi au făcut check-in-ul la timp sau dacă zborul le este anulat, au posibilitatea de a alege între transportul până la destinaţia finală sau rambursarea costului integral al biletului sau a părţii din bilet neutilizate. De asemenea, ei pot avea dreptul la despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului.

Dacă zborul întârzie, compania aeriană trebuie să ofere mese gratuite, băuturi răcoritoare, două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), hotel şi transport gratuit, în cazul în care este nevoie de cazare peste noapte, în funcţie de distanţa zborului şi durata întârzierii. Totodată, dacă zborul ajunge la destinaţie cu mai mult de trei ore întârziere, pasagerii pot de asemenea beneficia de despăgubiri între 250 şi 600 de euro, mai spun experţii.

Din momentul în care vacanţa a fost rezervată, agenţia de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei, în afară de cazul în care clientul acceptă aceste schimbări, în scris, în alte situaţii fiind îndreptăţit la rambursarea imediată a costului integral, fără penalităţi, se mai arată în comunicat.

La acţiunea de informare din Aeroportul "Henri Coandă", participă experţi din cadrul Centrului European al Consumatorilor (ECC) din România şi al asociaţiilor neguvernamentale pentru consumatori - Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

"Transportul aerian a devenit un mijloc frecvent utilizat pentru a ajunge la destinaţia noastră. Acest lucru este demonstrat şi de numărul în creştere al reclamaţiilor din acest sector. Majoritatea plângerilor înregistrate de ECC România în 2012 (69 la sută), s-au referit la lipsa asistenţei sau refuzul de a acorda despăgubiri în cazul zborurilor întârziate sau anulate, sau al bagajelor pierdute sau deteriorate. Considerăm că această acţiune de informare este necesară, iar noi suntem aici pentru a le oferi pasagerilor informaţii despre drepturile lor şi despre organizaţiile care le pot oferi sprijin atunci când aceste drepturi le sunt încălcate", a declarat Irina Chiriţoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.

Aplicaţia pentru smartphone-uri "Drepturile dvs. de pasager" le oferă călătorilor informaţii despre drepturile pe care le au atunci când zborul lor întârzie sau este anulat, sau dacă bagajul lor este pierdut, la adresa http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/mobile.html.

Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România, "E dreptul tău! Acţionează!", a fost lansată în iunie 2012, pentru a-i informa pe călători despre drepturile lor în ţară şi în alte state membre.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici