Află care sunt criteriile de disponibilizare în MAI

Sancţiunile disciplinare, pregătirea şi experienţa profesională, calificativele primite în ultimii trei ani, situaţia socială şi împlinirea vârstei legale de pensionare sunt printre criteriile în baza cărora vor fi făcute disponibilizările în Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI).

1173 afișări
Imaginea articolului Află care sunt criteriile de disponibilizare în MAI

Află care sunt criteriile de disponibilizare în MAI (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)

Ministerul Administraţiei şi Internelor a supus dezbaterii publice proiectul de hotărâre pentru stabilirea criteriilor de evaluare a personalului MAI, punctajelor şi ponderilor aferente, componenţei comisiei, procedurii-cadru şi termenelor de evaluare necesare punerii în aplicare a măsurilor speciale pentru încadrarea în bugetul instituţiei pentru 2011.

Proiectul de act normativ prevede că evaluarea personalului MAI va fi realizată luându-se în considerare exclusiv situaţia personală şi profesională a acestuia, fără a se crea situaţii discriminatorii.

Astfel, pentru stabilirea personalului MAI care va fi trecut în rezervă ori ale căror raporturi de serviciu sau de muncă încetează vor fi luate în considerare cinci categorii de evaluare, numerotate de la A la E.

În categoria A intră criteriile referitoare la îndeplinirea condiţiilor legale pentru acordarea pensiei pentru limită de vârstă, la situaţia menţinerii în activitate după împlinirea limitei de vârstă în gradul profesional sau militar, respectiv la situaţia personalului clasat "apt limitat"ori încadrat în gradul III de invaliditate.

Astfel, în funcţie de această categorie, vor fi restructuraţi angajaţii MAI clasaţi medical ca "apt limitat" sau cu grad III de invaliditate, cei care îndeplinesc condiţiile de pensionare pentru limită de vârstă şi cei ce cumulează pensia cu salariul. De asemenea, vor fi restructuraţi angajaţii care au fost menţinuţi în activitate după împlinirea limitei de vârstă în gradul profesional.

În categoria B sunt cuprinse criteriile privind conduita personalului. Evaluarea va fi făcută pe categorii profesionale, respectiv poliţişti, cadre militare, funcţionari publici, personal contractual (inclusiv preoţii militari), soldaţi şi gradaţi voluntari, în funcţie de sancţiunile administrative (mustrări, amenzi) sau disciplinare (mustrări, diminuarea salariului, amânarea promovării, retrogradarea din funcţie) rămase definitive, precum şi de existenţa unor hotărâri judecătoreşti prin care se suspendă executarea cu închisoarea sau amenda penală, cu excepţia reabilitării.

Categoria C vizează evaluarea modului de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu. În criteriile de evaluare intră absolvirea a cel puţin unui curs sau program de pregătire profesională în specialitatea postului ocupat, suplimentar faţă de cel prevăzut ca cerinţă minime în fişa postului şi experienţa profesională în domeniu şi în specialitate, pornind de la cea până în trei ani şi ajungând la cea peste 15 ani.

Un alt criteriu de evaluare este cel privind îndeplinirea atribuţiilor de serviciu. Criteriile din grupa D au în vedere calificativele obţinute de angajaţi în ultimii trei ani de activitate în MAI şi se împart în funcţie de fiecare categorie de personal. Astfel, la poliţişti calificativele sunt nesatisfăcător, satisfăcător, bun, foarte bun şi excepţional, la cadre militare - necorespunzător, mediocru, corespunzător, bun, foarte bun şi excepţional, la funcţionari publici - nesatisfăcător, satisfăcător, bine şi foarte bine, la personalul contractual - nesatisfăcător, satisfăcător, corespunzător, bun şi foarte bun, iar la soldaţii sau gradaţii voluntari - necorespunzător, mediocru, corespunzător, bun, foarte bun şi excepţional.

În categoria E intră criteriile privind situaţia socială, respectiv dacă angajatul are copii în întreţinere, este întreţinător unic de familie, are în întreţinere şi alte persoane pe lângă copii, este văduv sau divorţat şi are în îngrijire copii.

Evaluarea va fi făcută de o comisie specială constituită în acest scop, la nivelul fiecărei unităţi a aparatului central al MAI. Membrii comisiei vor solicita de la structurilor de specialitate - resurse umane şi medicale - datele referitoare la situaţia personală şi profesională a angajaţilor, relevante pentru aplicarea criteriilor de evaluare.

După evaluare, comisiile vor întocmi lista cu personalul nominalizat pentru trecere în rezervă sau încetarea raporturilor de serviciu ori de muncă.

"Deciziile privind trecerea în rezervă ori încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă se fundamentează pe baza documentelor elaborate de către comisiile de evaluare, însă punctajul obţinut de personalul nominalizat în vederea disponibilizării nu este de natură a schimba temeiurile juridice pentru încetarea raporturilor de muncă/serviciu cu angajatorul - menţionate la art. 2 alin. (1) din Lege, disponibilizarea realizându-se, în toate cazurile, din motive neimputabile personalului", se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre de Guvern.

Conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) a amânat disponibilizările stabilite iniţial pentru 1 aprilie, instituţia dispunând momentan de fonduri pentru a-şi plăti toţi angajaţii, a declarat, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al MAI, Marius Militaru.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici